{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lupo 3L
  • #1   14. okt 2017 meld dig ind her http://www.lupo3lklub.dk/forum/
    FAQ alfabetisk oversigt
    http://www.lupo3lklub.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=20
    Søgefunktion
    http://www.verdensnavle.dk/lupo/link.html

    Nu har du husket 3,1L gearolie !


  • #2   14. okt 2017 Har du taget stikket af pumpen ?

  • #3   14. okt 2017 kopieret fra Lupo kluben

    1. Sørg for minimum strømforbrug, sluk blæser og sæt positionslys på, tilslut ekstra batteri eller/og en lader. Få forbindelse med bilen via VAG-COM, nøglen drejet men ikke startet
    2. Vælg 02 Aut-trans
    3. Fjern fejl hvis der er nogen.
    4. Træk håndbremse og gearvælger i Tipptronic spor
    5. Vælg 08 måleværdi og læs kanal 2
    6. Display nummer 2 fra venstre skal vise mellem 1.8 og 2.0 V (det er en måling for hvor stramt koblingskablet er, jo løsere jo højere spænding) hvis man træder på bremsen stiger spændingen til 3.8V
    7. Display nummer 3 fra venstre viser spændingen på bilen og skal være minimum 12V hvis den ikke er, skal der en lader på. (Som nævnt ovenfor)
    8. Koblingskablet skal nu justeres så den viser 1.85V (der sidder en kontramøtrik str. 13mm som løsnes først, derefter justeres på bolten str. 10mm med en topnøgle, når de 1.85V er opnået træd da på bremsen for at se den vender tilbage til 1.85V, og spænd kontramøtrikken igen)
    (et sted mellem 1.84 og 1,90 er godt nok, da det kan være meget svært at ramme 1,85. Husk at kontrollere at koblingskablet sidder korrekt på armen. tilføjet af Sussi)
    9. Så er vi klar til grundjusteringen gå tilbage til ”02 Aut-trans” vælg ”04 Basic adjustment” tast ”014 tryk go”
    10. Display nummer 1 siger hvad du skal, display nummer 2 siger hvilket trin af 1-28 den er nået til.
    11. Den startet med at sige ”Wait” vigtigt her må ikke røres ved bremse eller andre ting.
    12. Efter ”Wait” kommer ”Adjust” efter ca 5 sek. flyttes gearvælgeren over i ”D” i ca. 5 sek. Og derefter tilbage i tipptronic sporet.
    13. Derefter viser displayet igen ”wait” vigtigt her må ikke røres ved bremse eller andre ting. I display 2 køre den nu fra 0 – 28, man kan høre at den rykker rundt i gearene.
    14. Derefter viser displayet ”(-)” her skal gearvælgeren trækkes tilbage i (-) og holdes der til displayet skifter og derefter slippes.
    15. Derefter viser displayet ”STOP” Træd bremsen ned og sæt gearvælger i Parkering og slip bremsen.
    16. Derefter viser displayet ”Kickdown” træd speeder helt i bund, og hold til display skifter.
    17. Derefter viser displayet ”N!” træd på bremse og sæt den i neutral ”N” slip bremse.
    18. Derefter viser displayet ”Startmot” drej nøglen og start bilen (Vigtigt hvis VAG-COM mister forbindelsen under starten må motoren ikke stoppes, start igen VAG-COM og gå til ”02 Aut/trans” vælg ”04 Basic adjustment” tast ”014 tryk go” den husker selv hvor den var kommet til)
    19. Derefter viser displayet ”Searching” nu finder den koblingspunktet vigtigt her må ikke røres ved bremse eller andre ting
    20. Derefter viser displayet ”IGN.OFF” drej tændingsnøglen så motoren stopper, Vent minimum 10 sek. Før der igen sættes tænding på, så er grundjusteringen overstået.

    OSB! Det er ikke alle ECU versioner der kører alle punkter.

    Creep Point:

    Start med en normal grundjustering og afslut med tilpasning af krybepunktet.

    1. Justering af kobling
    2. Grundjustering af gearkassen
    3.
    02 transmission
    08 measuring block
    block 025
    Tryk ( GO )
    Start motoren, træk håndbremse og træd på bremse, sæt gearvælger i E / D
    Du kan se antallet af (creep points) tilbage i felt 3. Den burde starte ved 5 og tælle ned til 0.
    Træd på bremsen ca 3-4 sekunder, slip bremsen ca 3-4 sekunder træd igen på bremse 3-4 sekunder...
    Bliv ved med det indtil felt 3 viser 0.
    Hvis du ikke kan få den ned på 0 check for fejlkoder og udfør en grundjustering af gearkassen igen.
    (Done, Go Back)
    (Close Controller, Go Back - 06)
    Stop motoren og vent mindst 10 sek. før du sætter tænding på igen.



  • #4   14. okt 2017 har du prøvet at taget plus Polen af batteriet i nogen minutter og så på med det igen . og så se om du kan justere den koblingcylender . har selv prøvet flere gange de lupo3l har sat sig i styringen hvor det løste problemet .så man kunne grundjusteret det hele

Kommentér på:
Lupo 3L

Annonce