{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Louis O
Louis O
Tilmeldt:
13. nov 2017
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

BMW E46 batteri bliver drænet {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg har en BMW e46 316i fra 2000, der fornyligt er begyndt at volde mig problemer ??

Batteriet bliver drænet forholdsvis hurtigt når bilen er slukket.. jeg indkredsede problemet til at være ved sikring nr. 63 altså klimaanlægget.. Det lyder som om der er en lille bitte mølle eller et eller andet der giver en meget lille lyd inde fra ventilatoren, er der nogen der har oplevet noget lignende, som eventuelt har en idé til hvad det er der står og kører når bilen er slukket? Og hvordan man fikser dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E46 batteri bliver drænet
  • #2   13. nov 2017 Man sige ældre biler maks må bruge 0,04 ampere når alt er slukket,

    Hvordan måler du ampere,

    Tag stel af batteriet, og sæt et multimeter inserie med, batteriets stel og stel til bilen,
    Sæt det til at måle ampere

    Når den så vise for meget,
    Tager du 1 sikring ud, og vente et øjeblik, og ser om forbruget falder,
    Gør det ik, så i med sikring og vent igen,
    Så tager du næste sikring,
    Når så forbruget falder, ved du hvad sikringen trækker, og hvor du skal finde synderen,

    Dette er den nemmer måde og gøre det på


  • Louis O
    Louis O Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #3   13. nov 2017 Hej Dennis.
    Det er også den måde jeg har brugt til at finde ud af hvor synderen var, og det var ved sikring nr. 63, som på min bil er klimaanlægget, og det lyder som om, at der er et eller andet (en meget lav lyd) som forsætter med at lyde, selvom bilen er slukket, og den stopper først når jeg har pillet sikringen ud, men så virker klimaanlægget naturligvis ikke længere, hvilket ikke er så rart især her til vinter smiley


  • #4   13. nov 2017 min brors bmw et eller andet gør det samme,
    vi har dog ikke fundet tid til større fejlsøgning,

    men måske løsningen kommer i denne tråd,
    de må være nogen der ved hvad og hvorfor den lille blæser ting køre


  • #5   13. nov 2017 Har I læst hele tråden jeg linker til? Der står noget om et "pindsvin"..

  • Louis O
    Louis O Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #6   14. nov 2017 Hej Thomas
    Ja jeg har læst hele tråden, den var til stor nytte, da min bil har nogenlunde de samme symptomer smiley Jeg tror vi prøver at skifte "pindsvinet", sådan en koster kun omkring 250kr, og så håber jeg det afhjælper problemet smiley Tak for svaret i øvrigt. smiley


  • #7   14. nov 2017 Har du tjekket at den slukker lyset i bagage rummet ?? det er en klassiker at den kontakt bliver slidt og ikke slukker lyset, med dertil overforbrug af strøm



  • Louis O
    Louis O Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #8   16. nov 2017 Hej Mads
    Ja, det er tjekket, og kontakten fungerer fint smiley Det er et sted i klimaanlægget fejlen er desværre smiley


Kommentér på:
BMW E46 batteri bliver drænet

Annonce