{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.438 visninger | Oprettet:

Se om en motor er færdig? {{forumTopicSubject}}

Hej alle folkens!
Jeg står og er ved at købe en "ny" brugt bil, og har hørt nogle skrøner om at hvis man skruer oliedækslet af (selvfølgelig mens motoren kører) og hvis det så "blæser" udaf motoren som det gør udaf udstødningen, er det fordi motoren er færdig. Men selvfølgelig må det gerne give et lille pust.

Nogen der har erfaringer med det, eller kender andre måder at se det på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Se om en motor er færdig?
  • #1   22. sep 2006 Det forekommer jo nok at der kommer en smule luft når man tager dækslet af. Du skal snarere kikke på dækslet og se om der er hvidt "skum". Er der det, er der gode tegn på at motoren er på retur og godt slidt.

• #2   22. sep 2006 lad evt bilen står i tomgang og se hvordan temp. opfører sig om den er normal eller den bliver for varm...

• #3   22. sep 2006 Det med oliedækselet kan du ikke stole på.
    Den vil ALTID sende underkompretion ud der!

Det eneste der kan give dig et fif, er olie- og vandforbrug, sa,t at få den kompresionstestet, og høre efter mislyde.

• #4   22. sep 2006 Øhhh!! en Goller test vil fortælle det... og det er netop nogenlunde samme princip som det med oliedækselet så det kan sagtens bruges... Men den skal altså sende luft ud den vej... det skal bare ikke være en storm.

Kompressionstest kan du altså ikke altid bruge til at se hvor god en motor er... ABcon i motoren og du kan få den til at lyde og lave kompression som var den ny. Men det holder så kun en lille måned så larmer den endnu mere

Brian lidt mere info om bilen ville nok hjælpe smiley

• #5   17. sep 2008 Låner lige denne tråd lidt .. lyder som her er et par kloge hoveder

Igår var jeg forbi nissan med min terrano 2 der havde skudt oliepinden ud et par gange

De rensede bla. krumtapsudluftning og foretog goller test som viste der intet var galt ifølge mekkeren

Bemærkede så da jeg kom hjem at den stadig pustede lidt ud af oliepåfyldning når man skruede låget af dog slet ikke så voldsomt som før ... Er dette ganske normalt eller ?

Motoren har gået 179Kkm og er passet med service

Kommentér på:
Se om en motor er færdig?

Annonce