{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

seat altea 1.9tdi 2005 {{forumTopicSubject}}

min "gamle" seat er umulig at starte, dog kommer den hvis jeg bliver ved længe nok, den drejer fint motoren rundt men der går længe inden den kommer, det er værst når den er kold, men den er også længe om det når den er varm,

når den er kold skal jeg nok give den 15-20 forsøg hvor jeg bliver ved længe, samtidig med jeg pumper på gassen, så kommer den stille og rolig hvor den hoster mere og mere for så endelig at starte.

når den er varm skal jeg nok køre på starteren i 7-10 sekunder, men så starter den også

any ideas?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  seat altea 1.9tdi 2005
  • #2   12. dec 2017 den melder ingen fejl, har fået den testet flere gang nu smiley

• #3   12. dec 2017 hvad siger diesel tryk, når i forsøger og starte
    og hvad er starte omdrejninger

er trykke forlavt og starter omdrejninger ikke nok, så starter den ikke

ud fra de oplysninger, man få kan det være svært og stille en diagnose

• #4   12. dec 2017 er den en pd motor ? vis det er prøv at måle trykket i tandempumpen .det pumpen i enden af topstykket det skulle gerne kunne lave 8 til 10 bar . har set flere af de type motore der døjer med at starte når den pumpe er slidt. især når den har stået natten over .da den ikke holder trykker og dieselen løber tilbage til tanken .

• #5   12. dec 2017 som de andre siger. ellers skal dyserne pakkes om. hvordan er gløderørene?

• #6   13. dec 2017 tak for input, jeg vil få tjekket op på det i løbet af dagen i dag.

gløderørene er helt nye

umiddelbart kunne det godt være dieselen der løber tilbage til tanken, for når jeg sætter tænding på fra morgenen af kan man høre at det bliver pumpet helt fra bag til front, så jeg prøvede bare at sætte tænding til og slukke og tænding og sluk osv.. 20 gange, og så sprang den lige igang her fra morgenen af smiley

• #7   13. dec 2017 ja så er det sikkert tandempumpen der er slidt. du kan prøve at sætte en envejsventil på dieselslange så det ikke kan løbe tilbage diesel. det kan gøre pumpe klare mange km i nu og den starter som den skal igen . men ellers skal den skiftes pumpen, og det nu også nemt at gøre. den sidder jo kun med 4 skruer og to slanger plus en vacum slange. her er en link til sådan en envejsventil https://alexnld.com/product/2ps10mm-aluminium-fuel-non-return-check-valve-one-way-petrol-diesel/

Kommentér på:
seat altea 1.9tdi 2005

Annonce