1.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Jonathan  H
Jonathan H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Golf VI 1,6 Tdi Dsg Golf VI 1,6 Tdi Dsg

Er der nogen som kan hjælpe smiley

for omkring halvanden mdr siden fik jeg skiftet "skiftenøglen til 6 gearet", da den begyndte at køre i nødprogram. (ville kun køre i de ulige-gear)

så begyndte koblingen at drille. Her begyndte den at køre mærkeligt i de ulige-gear igen. Koblingen blev skiftet, også gik der to dage også var den gal med koblingen igen. Jeg kørte den på værkstedet igen, og der skulle en ny kobling i igen. Denne gang på værkstedets regning.

I fredags hentede jeg bilen igen fra værkstedet, den kørte som en drøm, men så juleaften var den gal igen.

problemerne jeg oplever er:

1: bilen skurer når man kører
2: bilen tager omdrejninger uden at øge farten.

Jeg har lagt mærke til at problemet opstår i fugtigt vejr.

Er der nogen som kan hjælpe mig? - er en smugle træt af min bil skal holde på værkstedet hele tiden..

Hilsen jonathan

Slå lyden til
00:00
/
00:23
LIVE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf VI 1,6 Tdi Dsg
  • #1   26. dec 2017 du skal nok finde et værksted, der ved hvad de laver,

lyder som de har gættet sig frem,
    på din pengepungs bekostning

• #2   26. dec 2017 prøv at få en til at sætte en tester på den, og se hvad den siger af fejl på styringen af dsg gearkassen .

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 2 Emner: 7 Svar: 12
    #3   26. dec 2017 Har den en "raslende" lyd når den går i tomgang? Kunne godt være dit svinghjul der er færdigt, siden den ikke accelerere i forhold til hvor mange omdrejninger den tager. smiley

• #4   26. dec 2017 Har du fået skiftet olien i Mechatronic-enheden fra syntetisk til mineralsk? VW kørte en aktion på det for noget tid siden, hvor de skiftede det uden beregning. Mine svigerforældre har en bil magen til din, og de har også fået skiftet lejebøsninger til en skiftegaffel og 2 nye koblinger, den bøvlede også meget med især 1., 3. og 5. gear. Jeg tror personligt at de ender med at montere en ny gearkasse på svigermekanikkens bil, den skifter stadigvæk ikke ordentligt. De har heldigvis overholdt alle service på samme VW værksted, så de har ædt meget af regningen, indtil videre i hvert fald.

• Jonathan  H
    Jonathan H Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #5   26. dec 2017 #1 Ja det burde jeg nok haft gjort, men de var de eneste autoriseret VW folk på Bornholm..

#2 Jeg spurgte faktisk sidst da det var på værkstedet, om der var noget galt med styre enheden. men det afviste de. da den ikke kom frem med fejl på den. "her snakkede de noget om trykfald m.m"

#3 Jeg synes ikke der er nogle raslede lyde når den står i tomgang..

#4 Nej ikke hvad jeg ved af. Har kun haft bilen siden september. Kan godt være at forrige ejer har fået gjort det.. Men det må jeg lige spørge ind til imorgen når jeg kommer på værkstedet..
    De siger jo ellers at DSG7 ikke skal have service.. Håber ikke jeg skal have skiftet hele gearkassen det lyder en smugle udover min pengepung kan klare smiley smiley

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    nov 2015

#6   26. dec 2017 Går ud fra din er med tørkobling siden de siger den vedligeholdelsesfri, men VW anbefaler alligevel at man skifter olien efter X-antal kilometer. Og det hjælper også hvis den er lidt "hård" i gearskift.

• #7   26. dec 2017 Hvis det er en 7 trins dsg med tør kobling, så kan der ikke skiftes olie på mekatronic! Men der kan dog skiftes olie i selve gearkasse delen. Men burde ikke være nødvendig, da det også er lifetime olie.

• #8   26. dec 2017 Ascar: de skrev bare dengang, at den syntetiske olie kunne påvirke Mechatronic-enheden negativt, og det var derfor at den skulle udskiftes til en mineralsk.

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    nov 2015

#9   26. dec 2017 Mente selvfølgelig også olien i gearkassen.
    Men har selv skiftet olie på sådan en gearkasse, og den kom til st køre meget bedre med nyt olie.

• #10   26. dec 2017 Simon N: hvis det har været på en 7 trins med tør koblinger, skulle hele mekatronic enheden udskiftes med en ny, hvor olien så er påfyldt fra fabrikken.
    Tror der bliver blandet rundt i de forskellige dsg gearkasser der er. Der er efterhånden en del forskellige.

• #11   26. dec 2017 det med life time olie på gearkasse, er så ikke helt rigtig i DK.

da vi dansker køre mange km i bilerne, da de er så dyre i indkøb,

vi skrottet ikke bilerne lige så hurtig som mange andre lander,

så har den kørt lange km, kan olie skift være nødvendig på biler med automatgear eller dsg eller hvad man ellers har med olie i

• #12   27. dec 2017 Ascar: det passer ikke. Mine svigerforældres er en Golf 6 1,6 TDi med DSG7, med tørkoblinger. De fik ikke udskiftet hele Mechatronic-enheden, men blot olien.

• #13   27. dec 2017 Tror du mener i selve gearkasse delen så, for i følge fabrikken kan der ikke skiftes olie på mekatronicen på den gearkasse.

• #14   27. dec 2017 Jeg er 99,9% sikker på, at det er olien i Mechatronic enheden.

• #15   27. dec 2017 Der er nok blevet fejl informeret fra værkstedets side, af en værkføre der ikke rigtig har sat sig ind i det smiley

• #16   27. dec 2017 Det er muligt smiley

Kommentér på:
Golf VI 1,6 Tdi Dsg

Annonce