{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.944 visninger | Oprettet:

Nikolaj B
Nikolaj B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Golf 4 - endnu et låse problem :s {{forumTopicSubject}}

Jeg har en G4 3 dørs fra 98 uden fj.betjent clås som har et par problemer, har læst mange opslag mht låseproblemer
Jo flere lignede opslag jeg læste, jo mere forvirret er jeg blevet
Har læst om microswitch, låsecylinder osv som har været problemet.
Men symptomerne min bil har er. Kabinelyset tænder nogle gange under kørsel samtidig med at der kommer nogle klik lyde fra førerdøren, centrallås virker ik rigtigt.
Kan låse begge døre op fra passagerdøren men ikke låse dem igen ( kun passager dør låser igen)
Låsen i førerdøren går meget stramt når jeg prøver at låse den ” drejer med uret ” ( kan ikke låses, kun indefra ).
Når jeg prøver at låse op fra førerdøren drejer nøglen uden besvær ”imod uret” så låser døren op og låser med det samme igen.
Håber der er nogle der kan hjælpe

+ Overvejer at lave elruder i den og fj.betjent clås med klapnøgle i den på sigt, er der noget jeg skal være obs på?
Har hørt at man skal skifte komfortmodul hvis man går fra manuel rudehejs til elektrisk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 - endnu et låse problem :s
  • #1   2. jan 2018 det med den går stram er sikkert selve låsen eller de arme låsen trykker på inde i døren. og ja der er en mikrokontakt der sider i selve låsen. den kan man købe på eBay til få kr og er man lidt teknisk kan man selv skiftet den i låsen. ved at pille selv låseenheden ud. og skille den af og skifte den lille kontakt. men vis du ikke er så finger nem så køb to brugte komplet låse og så skift dem i begge sider. og ja de er noget der går til når de vag biler har kørt en del km. og så er det lyset tænder lige som det har lyst til i bilen .

• #2   2. jan 2018 og det med elruder der skal du tjekke ledningnettet er i bilen til elruder. vis det er det så det nok at skiftet eller kode komfortmodulet til at det har elruder.og så montere ledningnet i begge døre,og montere elrudemotore/dørhejs og kontakter i begge sidder også .og sæt de sikring i sikringboxen,det ikke alle der skal det sidste med sikringen. da nogen har samme sikring der også trækker elruderen også. og andre ting din bil har i forvejen .

• Nikolaj B
    Nikolaj B Tilmeldt:
    jan 2018

#3   2. jan 2018 Tak for det hurtige svar smiley
    Jeg tænker om jeg kan få fat i sådan to nye låse enheder på nettet, kan jo godt finde to ude på en huggerplads, men det ville være træls at køre et par hundrede kilometer og så det går i stykker igen.
    Grunden til at jeg overvejer at få fat i nogle helt nye er at, når jeg tager nøglen ud af låsen så er den halv våd :s
    Så tænker om låse enheden er fuld af vand?
    Har set nogle videoer på Utube hvordan man skifter microswitch og hvis jeg ville kunne nøjes med det så kunne det være fint.

• #4   2. jan 2018 den kan nemt være blevet utæt så der er komme fugt ind i stik motor lås og det . men tror også vis du kikker på ebay så kan du få nogen helt nye til få penge .

• Nikolaj B
    Nikolaj B Tilmeldt:
    jan 2018

#5   2. jan 2018 Okay tak for svar smiley
    Mht klapnøgle så har jeg fundet et sæt på eBay, men nogle siger at de skal kodes og andre siger at det bare er plugnplay
    Er det noget du ved?

https://www.ebay.de/itm/Universal-Auto-Funkfernbedienung-Zentralverriegelung-Klappschlussel-Keyless/263339732077?hash=item3d50456c6d:g:vEQAAOSwGhFZhDfM

• Nikolaj B
    Nikolaj B Tilmeldt:
    jan 2018

#6   2. jan 2018 Da jeg godt vil have fj.betjent centrallås og kun har én nøgle til bilen kunne det være fint at få sådan et sæt hjem

Kommentér på:
Golf 4 - endnu et låse problem :s

Annonce