{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.835 visninger | Oprettet:

Lasse M
Lasse M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Udskiftning af xenon pære på Mazda 6 GH {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som ved præcist hvordan man skifter en original xenon pære på en Mazda 6 GH fra 2011 med kurvelys?
Alle guides (Amerikanske) sige man skal have inderskærmen ud, men jeg kan sgu ikke komme ind til pæren på den måde. Jeg har et stykke af karossen i vejen, som de ikke har. Har heller ikke fundet nogen med kurvelys.
Kan det virkelig passe at man skal have hele lygten afmonteret?
Og skal den bruge specielle pærer eller kan almindelige d2s xenon pærer godt bruges?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af xenon pære på Mazda 6 GH
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #1   9. jan 2018 Ja det skulle gerne være D2S pære.
    Det ser ud til at du skal igennem inder skærmen, men i venstre side der kan du vel tage batteriet af for at få plads

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2018

#2   10. jan 2018 Batteriet sidder inde mod brændvæggen, så det er kun luftfilterkassen der spærre lidt. Men da forskærmene buer ind over lygten, skal man ind til nærlyset fra inderskærmen.

• #3   10. jan 2018 Man skal sku da være fuldstændig lam i hjernen, for at lave en bil hvor man ikke engang kan skifte pære uden det halve skal splittes ad. smiley

• #4   10. jan 2018 Vores fik skiftet Xenon pærer også, der skulle lygten ud og det krævede man fjernede forkofangeren men det blev da klaret på lige en time på aut værksted smiley

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2018

#5   11. jan 2018 Jeg gør det selv, når jeg gider skifte dem. Synes ikke jeg vil bruge 500 plus prisen for pærerne for at få dem skiftet.

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2018

#6   11. jan 2018 Så fik jeg skiftet pærerne. Jeg løsnede kofangeren fra bilen og inderskærmene og så kunne jeg tage lygterne ud. Jeg tror muligvis at man kan skifte pæren i føresiden, inde fra skærmkassen, men da jeg alligevel havde kofangeren af bilen kunne jeg lige så godt hive begge lygter af.
    Jeg tror måske man kan tage begge sider i inderskærmene, men jeg turde ikke prøve da jeg ikke vidste hvordan stikket på pæren sad på (skulle drejes 1/8 med uret og så trækkes af).

• #7   11. jan 2018 Lyder som en fornuftig løsning, det er ofte ikke så galt at hive kofangeren af smiley

Kommentér på:
Udskiftning af xenon pære på Mazda 6 GH

Annonce