{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.812 visninger | Oprettet:

TheMagic
TheMagic
Tilmeldt:
9. jan 2018
Følger: 10 Emner: 3 Svar: 4

Defekt stempelring? Toppakning? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg ejer en mitsu colt VI 1.1 benzin. Ifm med en tur på motorvejen begynder bilen af ryge hvid røg og omdr falder hvorefter den ikke tænder mere. Har haft den på værksted, hvor vi pillede tændrør af for at måle kompression. Der var kompression i to men ikke i 3. Fordi det var meget svært at afmontere tændrørene (formentligt aldrig blevet skiftet), så sprøjtede mekanikeren tændrørene med wd 40 og ved 1 af dem sprøjtede han lidt benzinstarter???? Konsekvensen var den, at det gav et bang, efter han forsøgte at starte bilen et par gange. Han har så efterfølgende indrømmet, at det var en fejl at gøre. Og motoren mangler kompression præcis det sted hvor han sprøjtede benzinstarteren. Kan det være pga. hans fejl den har mistet kompression? Dækslet til kæden eksploderede i braget.

Før fejlen han lavede, tilsluttede han den til fejllæsning i computeren, hvor den viste noget med tændrør 2, hvor han også sprøjtede benzinstarter. Hvis det er hans skyld, at motoren nu mangler kompression et sted, vil jeg meget gerne have stærke argumenter herfor fra jer bileksperter herinde. Tændrørs hvide "skal" knækkede også delvist af under braget. I modsat fald, vil jeg gerne vil om det bedre kan betale sig at skifte toppakning/stempelring på sådan en bil? BIlen har godt med vand og olie, så er ikke sikker på at det er toppakning. Hvad kan jeg forvente at det vil koste i arbejdstimer at få lavet?

Til sidst, kan det bedre betale sige at købe en ny og brugt motor og udskifte hele skidtet eller er det ikke smart? Bilen har kun kørt 180 og er nysynet. Hvis der er en i trekantsområdet som kunne være intra i at tjene en ekstra skilling på opgaven, så skriv gerne herinde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt stempelring? Toppakning?
  • #1   9. jan 2018 Hvis han bare har sprøjtet udvendigt på tændrør, kan det ikke på nogen måde ødelægge toppakning eller stempelring. Eller har jeg misforstået det du skriver ?.
    Mvh. Gert


  • #2   9. jan 2018 kigger lige med og ser om jeg har forstået det rigtigt. Hvis han har sprøjtet uden på tændrøret sker der ikke noget ved det, men hvorfor tog han lige benzinstart istedet for wd40 som på de andre?? smiley
    Det kan bedst betale sig, hvis du insisterer på at beholde bilen at skifte motoren. Det løber hurtigt stærkt i timeløn, hvis den skal renoveres istedet for.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #3   9. jan 2018 Testeren viste fejl på nr 2 før han lavede noget i motorrummet, det vil sige at motoren blev defekt på motorvejen, før mekanikeren havde set på den, men blev mere defekt efter mekanikeren prøvede at få liv i den igen.

    Så under alle omstændigheder, så døde motoren på motorvejen, og allerede der skulle der en anden motor i bilen.


  • #4   10. jan 2018 Den motor var færdig inden den kom på værksted. Det kan da godt være det "måske" kun var en toppakning, men med sådan en motor der, kunne jeg forestille mig det nærmest er billigere at skifte motoren, frem for at skille gamle motor ad, planslibe topstykke osv osv.

  • #5   10. jan 2018 Mit bud er at den døde før den kom på værksted.
    Det er altså ikke for sjovt når en motor starter med,at ryge så meget så du kan se det med motorvejsfart og derefter går ud.
    Motorstart ødelægger ikke motoren.


  • #6   10. jan 2018 fik de målt kompresion på den defekte cylinder

    mekanikeren skulle havde lavet en lækagetest af alle cylinder,

    for og se, hvor forbrændings rummet er utæt,
    det er en test mange mekaniker springer over,
    selv om den hurtig og nemt kan fortælle om hvor motor er utæt
    om det er:

    indsugnings ventil

    udstødnings ventil

    toppakning ud til vandkanal

    toppakning ud til oliekanal/ stempelt ringe( man kan ikke høre forskel)

    eller en blanding af alle

    men når man ved hvor den er utæt. er det nemmer og se hvorfor en motor ikke køre ordenligt.

    men som de andre skriver, så er motor i stykker, da den komme ind på værkstedet,
    at mekanikken er en klaphat, og ødelægger den mere, betyder ikke han skal betale,
    da motoren var defekt

    han skulle bare havde fejlsøgt på en bedre måde.

    men en motor er nok nemmest og billigst


  • TheMagic
    TheMagic Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 4
    #9   10. jan 2018 Tak for input allesammen. Er der nogen som ved hvor jeg finder en billig 1.1 motor? Skal jeg forhøre mig hos ophuggere (har fået tilbud på 3500 for en) eller skal jeg over grænsen måske?

    Hvad kan jeg forvente at skulle betale i arbejdstimer for skift af motor til sådan en lille bil??
    Hvad er realistisk??


Kommentér på:
Defekt stempelring? Toppakning?

Annonce