Defekt stempelring? Toppakning? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg ejer en mitsu colt VI 1.1 benzin. Ifm med en tur på motorvejen begynder bilen af ryge hvid røg og omdr falder hvorefter den ikke tænder mere. Har haft den på værksted, hvor vi pillede tændrør af for at måle kompression. Der var kompression i to men ikke i 3. Fordi det var meget svært at afmontere tændrørene (formentligt aldrig blevet skiftet), så sprøjtede mekanikeren tændrørene med wd 40 og ved 1 af dem sprøjtede han lidt benzinstarter???? Konsekvensen var den, at det gav et bang, efter han forsøgte at starte bilen et par gange. Han har så efterfølgende indrømmet, at det var en fejl at gøre. Og motoren mangler kompression præcis det sted hvor han sprøjtede benzinstarteren. Kan det være pga. hans fejl den har mistet kompression? Dækslet til kæden eksploderede i braget.
Før fejlen han lavede, tilsluttede han den til fejllæsning i computeren, hvor den viste noget med tændrør 2, hvor han også sprøjtede benzinstarter. Hvis det er hans skyld, at motoren nu mangler kompression et sted, vil jeg meget gerne have stærke argumenter herfor fra jer bileksperter herinde. Tændrørs hvide "skal" knækkede også delvist af under braget. I modsat fald, vil jeg gerne vil om det bedre kan betale sig at skifte toppakning/stempelring på sådan en bil? BIlen har godt med vand og olie, så er ikke sikker på at det er toppakning. Hvad kan jeg forvente at det vil koste i arbejdstimer at få lavet?
Til sidst, kan det bedre betale sige at købe en ny og brugt motor og udskifte hele skidtet eller er det ikke smart? Bilen har kun kørt 180 og er nysynet. Hvis der er en i trekantsområdet som kunne være intra i at tjene en ekstra skilling på opgaven, så skriv gerne herinde
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 42 Svar: 2.194
Mvh. Gert
maj 2011
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 734
Det kan bedst betale sig, hvis du insisterer på at beholde bilen at skifte motoren. Det løber hurtigt stærkt i timeløn, hvis den skal renoveres istedet for.
okt 2009
Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
Så under alle omstændigheder, så døde motoren på motorvejen, og allerede der skulle der en anden motor i bilen.
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
jul 2003
Følger: 168 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.452
Det er altså ikke for sjovt når en motor starter med,at ryge så meget så du kan se det med motorvejsfart og derefter går ud.
Motorstart ødelægger ikke motoren.
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.212
mekanikeren skulle havde lavet en lækagetest af alle cylinder,
for og se, hvor forbrændings rummet er utæt,
det er en test mange mekaniker springer over,
selv om den hurtig og nemt kan fortælle om hvor motor er utæt
om det er:
indsugnings ventil
udstødnings ventil
toppakning ud til vandkanal
toppakning ud til oliekanal/ stempelt ringe( man kan ikke høre forskel)
eller en blanding af alle
men når man ved hvor den er utæt. er det nemmer og se hvorfor en motor ikke køre ordenligt.
men som de andre skriver, så er motor i stykker, da den komme ind på værkstedet,
at mekanikken er en klaphat, og ødelægger den mere, betyder ikke han skal betale,
da motoren var defekt
han skulle bare havde fejlsøgt på en bedre måde.
men en motor er nok nemmest og billigst
jan 2018
Følger: 10 Emner: 3 Svar: 4
Hvad kan jeg forvente at skulle betale i arbejdstimer for skift af motor til sådan en lille bil??
Hvad er realistisk??
Defekt stempelring? Toppakning?