1.712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Bremse synker på saab 9-3 Bremse synker på saab 9-3

Hej.

Har fået et stort problem, som gør at bilen har holdt stille i en uge, da jeg er på bar bund??

Jeg har skiftet bremsekalibre, klodser og skiver hele vejen rundt og ankerplader foran, da de forreste blev opgraderet til nogle større med originale saab dele og derfor nye større ankerplader. De var ret bøvlet at skifte, da hjullejerne/navet skulle af og der måtte bruges en del vold pga. rust...

Problemet er så nu at after at have udluftet bremserne ca 1600 gange, synker pedalen stadig, jeg kan godt pumpe den hård?? men venter jeg i 10 sekunder og træder synker den bare til bunds igen. Abs lampe lyser også nu.

Tænker om jeg kan have beskadiget noget da jeg skilte det ad, så abs lampe tænder, men det jar vel ikke nogen indflydelse om bremserne kan luftes ud og fungere, så bare uden abs virker.

Har luftet ud fra længest væk fra bremseforstærker først og så tættere og tættere, har rækkefølgen meget at sige? Kan se at nogle biler starter man tættest på bremseforstærker...

Håber på nogle gode ideer, da det er ved at være meeeeeget fusterende??

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremse synker på saab 9-3
  • Ivan H
    Ivan H Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Svar: 67
    #2   15. feb 2018 Synker væske niveauet i reservoiret? Det kunne evt være din hovedcylinder der utæt så det løber bagud og ind i bremsekrafforstærkeren.

• #3   15. feb 2018 Hvordan tjekker jeg om den virker? Bremserne har hele tiden virket inden jeg begyndte på at skifte, vil abs lampe os tænde hvis bremseforstærkeren ikke virker?

Væsken synker ikke på den

• #5   15. feb 2018 Det har jeg prøvet og padalen synker når jeg starter bilen.

Jeg har virelig checket og dobbelchecket....... og kan ikke se hvor det skulle være at dem er utæt, vil abs lampen lyse hvis det er en utæthed?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #6   15. feb 2018 Det kan vaere den skal have udluftet ABS'en med tester.

• #7   15. feb 2018 Det har jeg godt hørt noget om før, hvordan kan jeg fimde ud af om den skal udluftes med en tester?

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
    #9   15. feb 2018 http://www.svendwind.dk/hjem

Ligger i højer ved grænsen, de har styr på saab.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #10   15. feb 2018 Maaske se om der er et Saab forum ?

• #11   16. feb 2018 Er det noget der sker efter du har monteret hjul og alt andet.
    Det kan jo være flere ting.

• #12   16. feb 2018 Jeg er fra sjælland, så det er lidt langt når jeg ikke kan køre i bilen, det er både med og uden hjul at pedalen bare synker i bund

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
    #13   16. feb 2018 kan være din abs blok der er defekt

• #14   16. feb 2018 Tjek lige at dine kalibre kører helt frit.
    Ved jo ikke om det hele er spritny.
    Hvad med håndbremsen er alt og der.

Har selv oplevet at noget bandt/hang en smule og det gav samme resultat som dit problem..
    Man kan pumpe hård, men lidt efter synker pedalen.

• Frederik  J
    Frederik J Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Svar: 24
    #15   16. feb 2018 Nu har du ikke byttet om på kaliberne? Udluftningsskruen SKAL være det højeste punkt, for at kunne få alt luft ud, så hvis højre og venstre bliver byttet om, så virker lortet Nada.

• #16   16. feb 2018 Frederik J.

Lige præcis det jeg havde gjordt...
    Jeg googlede lidt for sjov tidligere idag og fandt også frem til det med udluftningsskruen og rigtigt nok, på min sad de nedad på forkalibrene. Så fik byttet rundt tidligere idag og bilen kører igen

Mange tak for hjælpen

• #17   16. feb 2018 Noget andet der driller forresten er at håndbremselampen ikke lyser når håndbremsen er trukket, når jeg sætter tændig på lyser den kort, men slukker igen os selvom at håndbremsen er trukket.
    Kan det ikke kun være den der håndbremsekontakt? Eller er der andre steder jeg skal kigge??

• #18   16. feb 2018 Har du ikke elektrisk håndbremse på den, måske den skal justeres/nulstilles.

• #19   17. feb 2018 Jeg har mekanisk på den

• #20   17. feb 2018 Ok, så skal du jo nok tjekke op på din kontakt på håndbremsen, og det er jo ligetil i første omgang.
    Men den skulle jo ikke gerne være blevet defekt fordi du roder ude ved hjulene, men tilfælde kan jo ske, det hører man jo ind imellem.

• Frederik  J
    Frederik J Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Svar: 24
    #21   17. feb 2018 Jeg ville tage midterkonsollen ud, og tjekke (ohme) kontakten :).
    Godt du fik lavet dine bremser.

• #22   17. feb 2018 Ja, tænker os at den kontakt i midterkonsollen er det første at tjekket

• #23   21. feb 2018 Hvis man bytter rundt på kaliperne, så er man sgu ikke egnet til at lave bremser, det kan jo koste liv og førlighed!
    Tror du skal lade en mekanisk kyndig kontrollere om den er helt i orden, og ikke bare tilfældigt sat sammen.
    Held og lykke

Kommentér på:
Bremse synker på saab 9-3

Annonce