{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Peter L
Peter L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

BMW E93 Cab. død for strøm {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

håber i kan hjælpe!!

Jeg har en BMW E93 328I cabriolet fra 2011.
-Den har stået stille længe og er gået død for strøm.

Jeg bruger selvfølgelig nøglen for at åbne den, men har aldrig brugt nøglen før, så da jeg drejer den helt over siger det kling og kan høre noget falder ned i døren (inden i). Efter dette kunne jeg trække hele cylinderen ud.

Dvs. nu står jeg og ikke kan åbne døren manuelt og den eneste nøgle indgang jeg kan finde er føresiden... Ingen bag/under/over nummerplade til trunk. Så kan ikke give den strøm ):

Hvad kan man evt. gøre?

Har prøvet den klassiske luft-pude og bøjle, men kan simpelthen ikke få trukket håndtaget langt nok tilbage i føre-døren, at den åbner.

Skal have bilen klar til sommer... Har ikke ringet til BMW endnu.
Håber i kan hjælpe!

Mhv. ham, der er blevet tilbageholdt af politiet fordi det ligner et tyveri xD.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E93 Cab. død for strøm
  • #1   18. feb 2018 Ring til vejhjælp så er det deres problem smiley

• #2   18. feb 2018 har du prøvet at sætte en halv stor flad skruetrækker ind og drej i føre døren. nu når du har taget selve låsen indmaden ud. og så om du kan låse den op på den måde.

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    okt 2017

#3   18. feb 2018 #1 Haha!
    -Har prøvet Dansk auto. De har sagt, 1500 i start gebyr og kan de ikke åbne den kan de bugsere den til værksted, helst de udgifter jeg gerne vil undgå xD

-Når jeg trække i håndtaget med bøjle kan jeg se en lille pind bevæge sig i det hul cylinderen sad i, men kan ikke gribe den med noget.
    Og hvis jeg sætter en stor skruetrækker i, kan jeg ikke se hvad den skal kunne dreje ):
    -Som jeg kender en cylinder, så sidder der forenden, en arm, som netop drejer låsen op, alt dette faldt ned i døren, da jeg drejede den med nøgle. Og så trak jeg hele cylinderen ud ): Så nu er der bare hul ind til og kan lige skimte kanten af en pind, der bevæger sig når jeg trækker håndtaget med bøjle ):

• #4   18. feb 2018 har du kigget i passagerdøren? smiley

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    okt 2017

#5   18. feb 2018 #4
    Ja! Har vasket og pudset bilen fra A-Z.. Det eneste sted du kan stikke noget i er føredøren ):
    Har læst og læst, Tyskerne har vidst være godt smarte på netop en E93 fra 11" kun at give en et hul i føredøren... -.-

• #6   18. feb 2018 kan du komme op gennem bunden af bilen og få fat i hjelmen? ellers må du prøve og ofre en af nyrerne på kofangeren og se om du kan komme den vej til hjelmen. ellers er der vist kun den sidste udvej og ofre en rude. smiley

• #7   18. feb 2018 Ja Hvad med at hæve forenden med en donkraft. og så find det store plus kablet evt til starter og sæt stil på motor eller andet jern/karos. brug evt en booster. eller et batteri og start kabler.og så lås den op med fjernbetjening.

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    okt 2017

#8   18. feb 2018 Ja tak for de svar!
    Må prøve at løfte den op og se hvad jeg kan komme til.. Håber jeg kan finde en tykke røds plus kabel xD
    Har hørt man kan komme til hjelmen gennem "næsen" på kofangeren, så må nok prøve dette imorgen.

• #9   18. feb 2018 Ja kan du ikke hive de nyre ud og evt komme til låsen den ved. nu kan jeg ikke huske om de er skruet fast. Det lang tid siden jeg har haft sådan en BMW forende af.

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    okt 2017

#10   18. feb 2018 Er heller ikke helt sikker på om den er skruet fast, men hvis jeg husker rigtigt så er den skubbet i udefra og ind, med små klips, der binder den for at man kan hive den ud. Så burde være muligt hvert fald at få dem ud..

Kommentér på:
BMW E93 Cab. død for strøm

Annonce