1.480 visninger
|
Oprettet:
MAZDA 6 2.0 vS 2.3 {{forumTopicSubject}}
Hey alle.
hvad er forskel på 2.0 LF 147HK
og 2.3 166HK
Hvad hæver/ ændre effekt på 2.3?
er det samme knaster og gasspjæld osv?
mvh
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
jun 2017
Følger: 12 Følgere: 390 Emner: 14 Svar: 763
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.324
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.324
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Min bror var mekaniker ved Mazda da de begyndte med de motorer, der havde de problemer med at nye biler ikke kunne nå imellem service inden de løb tør for olie.
Mazda's løsning? indkalde bilerne og skifte bundkaret til et der kunne hold en liter olie mere så de havde noget at æde af så de kunne nå til service og få nyt olie på..
Fantastisk...
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.324
mar 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 52
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Hvis man ser Enginering Explaining på YouTube om emnet engine lodging så forklare det ret fint hvad fejlbetjening kan være skyld i
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
okt 2009
Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.252
Den løb tør første gang efter 7.000 km. ca 4000 km efter første check service.
Den virker faktisk rigtigt godt men bruger bare voldsomt meget olie.
mar 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 52
Nogle mærker/modeller mere end andre!
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Det jo så løgn!.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Forskellen er jo at der er BANG! når du har 300ccm mere. og det gør forskellen.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
Men til trådstarter - 300ccm, dysser og software - blokken har en større borring og det derfor de kommer til at bruge olie, at materialet bliver for spinkel og bliver ovale
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
INGEN MOTOR skal køre 60 tusind kilometer på den samme olie hvad fanden har du gang i ??????.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Havde bundkaret af ved 165.000, da Toyota gerne ville kigge efter slam osv, der var intet at finde dog havde den fået en olierens i tomgang inden olien blev tappet af
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Det gør det jo kun mere vigtigt at du ikke køre 60.000km på den samme olie.
20.000 er MAX!. Så køre du også 60.000 eller mere på det samme filter?!.
HVORFOR ER DU SÅ LIGEGLAD MED DIN BIL???.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
jul 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 504
Du er helt væk man
Afliver bare sin vogn, bare fordi du er for nærig/ikke har råd til at have den..
Flot Frank...
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Umiddelbart ingen mekaniske defekter i motoren, ingen slam i bundkar ved 172.000 og den kørere stadig ca 20-22 i snit
jul 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 504
Jeg er dybt forarget..
MAZDA 6 2.0 vS 2.3