{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Kvalitet på forskellige fjedre {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg skal ha en ny bagfjeder til min insignia, jeg har kigget på denne:
http://m.mister-auto.dk/da/fjeder/monroe-sp3927_g188_a037SP3927.html
Men kan se at der findes et hav af mærker, er der meget forskel på kvaliteten, eller skal jeg holde mig til noget bestemt? Jeg er ikke interesseret i noget sænkning eller den dur, blot noget standard som kan holde. Jeg kan ikke se mærket på fjederne som sidder på bilen nu?

På forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvalitet på forskellige fjedre
  • #1   25. feb 2018 monroe fjedrer er udemærket, for ikke at sige at de er i den gode ende.
    men husk altid ar skifte parvis..


  • #2   25. feb 2018 Fik skiftet i venstre side for ca 6 mdr siden, på et autoriseret værksted. De sagde intet om at det var bedst at skifte parvis, det har jeg så fundet ud af siden.. Nu overvejer jeg så om jeg skal skifte begge sider, eller kun den højre som er knækket..

  • #3   25. feb 2018 Jeg ville skifte begge 2, så de er ens..
    vil ikke engang kun skifte en enkelt på min egen bil, og jeg plejer ellers ikke at være sart..


  • #4   25. feb 2018 Den der kun er 6 mdr gammel kan du vel se hvad er for en endnu, så ville jeg bare købe en magen til og nøjes med at skifte den der er knækket nu.

    Monroe skal du ikke være bange for smiley
    Ellers kan jeg sige at jeg selv satte mapco fjedre på vores gamle mondeo, de var billige og gjorde det rigtig godt. Vores Galaxy kører på ST (weitec) fjedre som også gør lige som de skal og ikke kostede alverden, det er så sænkningsfjedre..


  • #5   25. feb 2018 Skaf en tilsvarende den der er monteret i den anden side, når den er kun 6 mdr.
    Og fremadrettet altid parvis. Dog er det ikke alle kunder der ønsker det.


  • #6   25. feb 2018 Kan egentlig bedst lide at skifte alle 4 når man nu skal igang alligevel, men med mondeoen gik jeg dog på kompromis og nøjedes med at skiftede de to forreste da den ene knak.. 6 mdr senere knak den ene af de bagerste og jeg måtte skifte de to sidste alligevel smiley

  • #7   25. feb 2018 Når den anden ikke er ældre så skift du bare den ene, jeg ville måske gøre det ved en defekt støddæmper, men ikke altid på fjedre.
    Jeg kan ikke altid se fornuften i at skifte noget der ikke er defekt.

    Hvis det var noget der gik ud over sikkerheden så ville man jo nok heller ikke kunne få bilen synet hvis det kun er skiftet en fjeder.
    Hvis man er godt tilfreds med at kunden selv vælger at de kun vil have skiftet den ene side, når man er mekanikker, går man vel hver gang på kompromis med sin egen faglige stolthed, når man har holdningen til at skifte begge eller alle. smiley

    Men ellers køb af fjedre hvad du lyster og vil betale for..


  • #8   25. feb 2018 Jeg har også kun hørt godt om Monroe. Jeg vil bare ikke have noget der er alt for billigt.
    Tror jeg ser hvad den anden er for et mærke, og prøver at finde en magen til, og så skifte den ene der er knækket. For eftertiden vil jeg så ikke bruge det værksted, da de også før har misledt mig i forbindelse med noget andet.

    Noget helt andet, jeg har hørt at Opel bruger trw som fabrikat til deres bremser, er der nogle som kan bekræfte det, da der også snart skal nye skiver og klodser på?!


  • #9   25. feb 2018 Og btw, tak for hjælpen. Det var en stor hjælp fra alle!

Kommentér på:
Kvalitet på forskellige fjedre

Annonce