{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.832 visninger | Oprettet:

Skift af toppakning Audi A4 B8 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Lang historie kort, så har jeg skiftet toppakning på min Audi A4 B8 2.0TDI 136hk i forbindelse med at taktremmen knækkede sidste år.

Nu har jeg så det problem at der kommer overtryk i kølesystemet og vandet er begyndt at blive meget sort, samtidig med at bilen skyder kølevæsken ud af overtryksventilen engang imellem, og det tager meget lang tid før der er varme på. Tænker umiddelbart at toppakningen er utæt et sted. Den blev skiftet med original reservedel fra VW værksted, og topstykket var på maskinværksted og blive planet(1:1000mm) Den nye toppakning var også 1:1000mm tykkere end den gamle.

Bilen kører præcis som den plejer, ingen røg eller støj, kører det samme på literen, umiddelbart intet olieforbrug.

Nu spørger jeg så om nogle af jer kan bekræfte min mistanke?

Og så om der er et godt trick(eller bestemt metode?) til skift af toppakning på sådan en som min.

Og til sidst om der er nogle der kan hjælpe med tilspændingsmoment på topstykket?

Håber i kan hjælpe! smiley

Hilsen Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af toppakning Audi A4 B8
  • #1   27. feb 2018 Altså bare et lille gæt,,, hvis du ikke kender tilspændings momentet, så er det vel der du har grunden da du skiftede sidst... smiley

  • #2   27. feb 2018 prøv lige at tjekke din olie køler. vis den går så blander den køler vand og olie. plus der vil komme tryk i vandet da der jo kommer mere masse end der kan være i vand systemet. har set det før ske på de forskellige tdi maskiner. Så tjek den først inden du tager toppen af.og er det den der er gået skal hele vandsystemes renset for olie. og så selvfølge ny olie køler.

  • #3   27. feb 2018 Har haft tilspændingsmomentet, men har smidt papirene væk smiley

  • #4   27. feb 2018 Tak freeway!
    Jeg kigger den! smiley


  • #5   27. feb 2018 Men! Ville jeg ikke have det der man hvide mælkeskum/grums i olien, hvis oliekøleren er gået? Tænker der så også render vand den anden vej?

  • #6   27. feb 2018 Olietrykket er højere end trykket i kølesystemet, så det er måske derfor at du kun kan se olie i ekspansionsbeholderen og ikke ved oliepinden. Væsken vil jo altid løbe derhen hvor trykket er lavest. Men det er kun et gæt.

  • #7   27. feb 2018 som der bliver skreven så kommer der ikke vand i motoren vis olie køleren går. da som Simon skriver olietrykket er Højer en køler vand trykket. Så olie vil i næsten alle tilfælde kun blive presset ud i selve kølvandet. og ikke modsat.

  • #8   27. feb 2018 Der er også det lille aber dabei, at efter jeg har kørt, så kan bilen stå til morgenen efter, hvor jeg så kan lykke tryk af kølesystemet ved at dreje låget på ekspansionsbeholderen. Så tænker umiddelbart at vandet så ville blive trykket den anden vej, når motoren er standset, da der jo så ikke er noget olietryk, og trykket i kølesystemet så derved er højere. Eller hvad?

  • #9   27. feb 2018 Det bliver ikke trykket baglæns selv om motoren er stoppet. Så normal når olie køler går . Så kommer olie ud i vandet. og ikke omvendt også selv om den står hele natten. har set det ske mange gange på de tdi motore nu. da olie trykket kan kommen ud af et meget lille hul pga af Højer tryk når motoren går. men vandet kommer ikke ind i olie systemet. selv når motoren er slukket med tryk i vandet.

  • #10   27. feb 2018 Okay, jeg får den kontrolleret uanset hvad! smiley Så må vi se om det er den

  • #11   27. feb 2018 men det jo bare og tage olie køleren af og tryk prøvet den. eller bare monteret en ny. rense systemet. og se om det har løst problemet.

  • #12   27. feb 2018 men ellers prøv at slå det op der er rigtig mange der har prøvet det med en utæt olie køler. Jeg har selv oplevede det to gange på mine tidliger tdier. og har lavet en del der har gjort det. Så det kan nemt ske på dem når de har kørt en del km. Jeg har lige købt en ny/brugt passat tdi den har jeg bestilt en ny olie køler hjem til. da jeg ikke gider det skal ske igen i den også. for det ikke sjovt at få renset systemet for alt det olie bagefter. Så heller undgå det

Kommentér på:
Skift af toppakning Audi A4 B8

Annonce