{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.119 visninger | Oprettet:

Olieskift på VAG Diesel motor {{forumTopicSubject}}

Har et spørgsmål,

Spørgsmålet er angående olieskift på en 1.4 TDI Diesel motor,

Havde en skoda hvor i servicebogen kunne ses at olien var skiftet for hver 30.000, det synes jeg lyder enormt langt imellem den havde så et par skift med over 80.000km imellem, Denne bil var også færdig i knastaksel og ventiler, og blev afleveret tilbage til forhandleren,

jeg har nu købt en anden bil af samme slags, og dennes Servicebog kan man se at den får olieskift for hver 15.000km, motoren går og lyder væsentlig bedre, ingen larm og rumlen og banken,

Men hvad siger VAG koncernen siger de 30.000 eller 15.000, En skoda forhandler synes at de 15.000 på min nuværende var lige tit nok,

hvor tit skifter i olien?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieskift på VAG Diesel motor
  • #1   7. mar 2018 Jeg skifter hver 15.000 km på min 1,6 tdi.. Jeg synes nemlig også at 30.000 er pænt langt smiley

  • #2   7. mar 2018 Okay jeg ved bare ikke hvor folk har fået den ide fra at det skal være for hver 30.000, Men fornuftigt og godt og høre at ikke alle bruger de 30.000km før skift

  • #3   7. mar 2018 Altså der skal kun laves service efter 30.000 km med longlife olie..
    Jeg men jeg smider sgu gerne de ekstra 1000 kr på olie hvert 15.000 km - bare for en sikkerheds skyld.


  • #4   7. mar 2018 Jeg skifter ved ca. 12.000km på en 1.9tdi 90HK

  • #6   7. mar 2018 Skifter olie én gang om året, hvilket er cirka 15.000 km for mit vedkommende. Golf 3 1,9 TDI

  • #7   7. mar 2018 På min nye clio har jeg skiftet efter tilkørselsperioden ved 4800 km. Og skifter fremover hver 15000. Bilen køre dog aldrig korte ture. Og ca 10000 km om måneden smiley

  • #8   7. mar 2018 Skifter Hver 10.000km..

  • #9   7. mar 2018 Jeg skifter også for hver 12-15.000 på min 1,6 crdi smiley

  • #10   7. mar 2018 Skifter også ved Ca 15k km på min passat 2.0tdi det er sikkert "for ofte" og instruktions bogen skriver da også 30k km

  • #11   7. mar 2018 KJJ92DKK

    Det er der ikke noget der hedder smiley


  • #12   7. mar 2018 Nej det er der ikke ud over der er støre chance for at der sker en fejl og at der sikkert ikke ville være dårligere ved fx først at skifte ved 20k km

  • #13   7. mar 2018 Ja sådan kan det også anskues smiley

    Men en god indikator er nok at trække oliepinden op og kigge, hvilket man jo alligevel gør...host host, nå nej ikke på helt nye biler smiley


  • #14   7. mar 2018 Olie pin
    Jeg gjorde det lidt i starten men efter som den på de 15k km ikke var faldet mere end 1mm har jeg sku glemt hvor den sidder ??


  • #15   7. mar 2018 vildt nok at en servicebog skriver for hver 30.000, lyder faktisk underligt,

    Oliestanden er underordnet, så længe den ikke er under minimum, Olien bliver jo brugt, til at smøde med og smøre evnen forsvinder med tiden, men jeg vil skifte for hver 15.000 eller ofter som tidligere ejer har gjort.,


  • #16   7. mar 2018 Mange biler kører LongLife serviceinterval i dag, så 30.000 km mellem olieskift er slet ikke unormalt. Tror endda at nogle erhvervsbiler kører 40.000 km mellem hvert olieskift, men jeg er ikke 100% sikker.

  • #17   7. mar 2018 Simon

    I det store hele, så vil der på langt sigt komme flere penge i værkstedernes kasser ved, at lave intervallerne længere. Så det er jo godt for dem. Personligt vil jeg holde et noget lavere interval.


  • #18   7. mar 2018 Ja, jeg synes også at 30.000 km mellem serviceeftersyn er meget smiley hvis jeg havde en nyere bil, så ville jeg nok have det bedre med et interval på 20.000 km. Moderne motorer kan sagtens køre længere end 10.000 km mellem hvert olieskift uden at tage skade. Motorolien er også væsentligt bedre i dag ift. for 20 år siden.

  • #19   7. mar 2018 JØSSES 80,000 km. Er det en joke.

  • #20   8. mar 2018 Det er jo ikke noget bil producenterne bare har fundet på. Longlife olien er tilsat et aditiv der gør at man ved test har set at olien stadig holder sig inden for tolerancen for smøre evne efter 30.000km. Hvis man er i hvivl om om det er rigtigt, så kan man faktisk få lavet en olie test selv.

    Men der er aldrig nogle der kan sige der er noget galt i at skifte olie oftere. Det er op til den enkelte.

    Longlife olien koster bare det dobbelte af alm olie


  • #21   8. mar 2018 VW stiller service interval på bilens levetid dvs. 6-7år. Med de intervaller sørger de for at bilen holder dens levetid, dertil og ikke længere!
    Nej olien holder ikke 30.000km, smøreevnen er forvrænget af helvedes til og resultere i stort slidtage på motoren.
    -Dette sørger for at motoren er slidt op når perioden er overstået, og det resultere i et mersalg for VW.
    Og nej VW er ikke de eneste der gør det, sådan fungere autoverdenen bare, og dem der mangler viden om mekanik og oliens bæreevne bliver "straffet" i dette omfang da de tror blindt på hvad der står i bogen.
    Hvis deres biler bliver ved med at køre, så koster det dem penge istedet og et færre salg af biler og derved bliver det en underskudsforretning på længere sigt.
    Det er logik for burhøns når man er i autohandelbranchen smiley


  • #22   8. mar 2018 jeg skifter en gang om året på min C1 og i løbet at et år har den kørt godt og vel 28,000 km. den bruger 1 liter pr 3,000 km. Det vil sige at jeg har efterfyldt godt og vel 8-9 liter olie. Så den får jo nyt blod hvert 3.000 km smiley

Kommentér på:
Olieskift på VAG Diesel motor

Annonce