{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Martin A
Martin A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Er toppakning gået? Audi A4 1.6 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har siden i søndags døjet med min Audi A4 b5 1.6 Benzin, motorkode ADP. I søndags opdagede jeg at motoren bliver varmere end den skulle. 100 grader. Dog holdte den temperaturen på 90 i et par minutter og derefter steg til stabilt 100 grader. Jeg troede derefter at det var termostaten der var noget i vejen med, så den skiftede jeg og fyldte nyt kølervæske på. Det gjorde så problemet endnu værre og bilen bliver nu varm med det samme og holder sig ikke på 100 men stiger mere.

Lige nu står jeg i mellem at vandpumpen er gået eller toppakningen. Det lader ikke til at der er noget som helst cirkulation i kølerslangerne. Både den slange der går ind i motoren og den der går ud er helt kolde og hvis jeg holder dem inde kommer der ikke tryk.
Samtidig er der ikke noget vand i olien og heller ikke noget olie i vandet. Det eneste der tyder på at der er gået en toppakning er at der kommer nogle få bobler i ekspansionstanken.

Jeg håber i kan hjælpe og hvis i har brug for mere information, så bare skriv.

Hilsen Martin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er toppakning gået? Audi A4 1.6
  • #1   16. mar 2018 Jeg prøvede noget lignende med en Peugeot jeg havde engang.
    Efter at have skiftet et par ting, viste det sig at problemet blev løst ved at give køleslangerne "massage".. Altså jeg trykkede på dem. De må have været stoppet til på en eller anden måde..
    Ved godt det er usandsynligt at det kan løses med samme metode, men det er da et forsøg værd, som ikke koster en krone ????

• #3   16. mar 2018 Det kan nemt være en luft lommen der er i systemet. Så prøv at få luftet den ud. men det kan også nemt være vandpumpen der er gået til. men det kan også være den nye termostat der ikke virker. har før fået en ny der er defekt desværre. men der er jo ikke anden end at gå det hele igennem .og er alt andet i orden så kan det jo godt være toppen/toppakningen der er gået en tur . som sender tryk i køler systemet .men det kan du få tjekket ved at lave en tryk prøve. eller en co2 test. af luften i kølervæske beholderen .

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   16. mar 2018 ekspansionstanken er en smule grumset med sådan en rødlig masse af en art. Det er ikke olie, men mere gammelt kølervæske. Det mistænkte jeg for at måske have skabt en prop et sted, men da jeg havde termostaten af så det hele fint ud og vandet der kom ud der var også OK. Jeg tror jeg prøver at få udluftet systemet og kører uden termostat. Det kan sikkert være derfor.
    Tak for jeres svar, jeg vender tilbage med hvad jeg har fundet ud af

• #5   16. mar 2018 Nu siger jeg ikke du har gjort det men har set folk som har fået vendt termostaten omvendt. Så det nok en god ide som du selv siger at bare prøve tage den ud. ??

Kommentér på:
Er toppakning gået? Audi A4 1.6

Annonce