Er toppakning gået? Audi A4 1.6 {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har siden i søndags døjet med min Audi A4 b5 1.6 Benzin, motorkode ADP. I søndags opdagede jeg at motoren bliver varmere end den skulle. 100 grader. Dog holdte den temperaturen på 90 i et par minutter og derefter steg til stabilt 100 grader. Jeg troede derefter at det var termostaten der var noget i vejen med, så den skiftede jeg og fyldte nyt kølervæske på. Det gjorde så problemet endnu værre og bilen bliver nu varm med det samme og holder sig ikke på 100 men stiger mere.
Lige nu står jeg i mellem at vandpumpen er gået eller toppakningen. Det lader ikke til at der er noget som helst cirkulation i kølerslangerne. Både den slange der går ind i motoren og den der går ud er helt kolde og hvis jeg holder dem inde kommer der ikke tryk.
Samtidig er der ikke noget vand i olien og heller ikke noget olie i vandet. Det eneste der tyder på at der er gået en toppakning er at der kommer nogle få bobler i ekspansionstanken.
Jeg håber i kan hjælpe og hvis i har brug for mere information, så bare skriv.
Hilsen Martin
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 213
Efter at have skiftet et par ting, viste det sig at problemet blev løst ved at give køleslangerne "massage".. Altså jeg trykkede på dem. De må have været stoppet til på en eller anden måde..
Ved godt det er usandsynligt at det kan løses med samme metode, men det er da et forsøg værd, som ikke koster en krone ????
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
feb 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Tak for jeres svar, jeg vender tilbage med hvad jeg har fundet ud af
jul 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 101
Er toppakning gået? Audi A4 1.6