{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.551 visninger | Oprettet:

Gearkasse FIESTA RED 140HK {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en fiesta fra 14, gået 83.xxx, fik for ikke engang 3000 km siden, skiftet synkro i 2, den begyndte efterfølgende at drille i 1, og fik skiftet den, nu er den så begyndt at med at geare ned i 2, fra 3,4 eller 5. Men op ad ingen problemer.

Den hverken knaser, kommer med trælse lyde eller noget, det bare som om den ikke vil i gear, men trækker jeg gearstangen LIDT op mod første, kan den gå i 2. uden problemer.

Værksted mener det er synkro på 2. gear igen, og det tvivler jeg virkelig meget på, når det ikke engang er 3.000KM siden, dertil mener de, den lægger på mig, og vil derfor ikke dække, da de dækkede på synk i 1 gear.

Det skal siges jeg køre stortset kun lange ture på +70KM, ren 5. gear kørsel, ud over 5 rundkørsler.

Hvad tænker i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearkasse FIESTA RED 140HK
  • #1   29. mar 2018 lidt dyrt måske, men jeg ville nok skippe den 5 trins gearkasse (den har ikke den bedste ry)
    http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford-Fiesta-10-EcoBoost-6-spd-Gearbox-Conversion-Kit_17533.jsp

• #2   29. mar 2018 kan det passe, ca. 80000km, ingen problemer, pludselig totalt problemer ved 3000?

• #3   29. mar 2018 Skal ikke klog i den 5 trins gearkasse ved bare hvad jeg har læst, den 5 trins gearkasse skulle være den svage led i bilen... Konen har selv en Fiesta 125Hk fra 14 med selv samme gearkasse, og skulle jeg få de problemer så kunne jeg godt finde på at konventer den til 6 trins gearkasse fra ST versionen som skulle være noget bedre.

• #4   29. mar 2018 Det er kræft ædme noget røv smiley Håbede lidt var noget gearkabler eller noget, der var justeret skod, eller ikke havde det så godt efter vinteren eller noget helt tredje, der var billigere end synkromesher smiley smiley

• #5   29. mar 2018 Konens har i øvrigt kørt 60.000km og skiftede gearkasse olie på den for 1 uge siden, og det så ud til at være en ganske udmærket ide, det var næsten lige så sort som ved motorolie skift.

• #6   29. mar 2018 Min har fået skiftet olie rigtig ofte, i og med den fik skiftet synkromesh osv! smiley Amen hvor er det bare vildt, at man kan lave en gearkasse der er så svag, og Ford intet gør?!

• #7   29. mar 2018 Men har du ikke reklamationsret på det du har fået lavet ??

• #8   29. mar 2018 Det mener han ikke, da han jo putter den over på mig og siger jeg "boller" gearkassen med kørsel smiley Og orker ikke bruge tid på idioten, for han kan trække den i langdrag, og jeg kan putte FDM på sagen osv. Det er spild af min tid desværre.

• #9   29. mar 2018 Nu ved jeg ikke hvad det koster at få den lavet ??
    Ville overveje at udføre konventionen til 6 trin, hvis det var min. (ved godt det koster ekstra) men alligevel...

• #10   29. mar 2018 Tror bare jeg går af med den, har brugt 25k på reps på ikke engang et år, først olie spil fra pakninger, 2x synkromesh (nu måske 3. gang) Osv. smiley Det er en snor uden ende, så hellere enten købe noget Polo BlueGT eller noget Seat eller sådan, tror ikke den Fiesta er et godt valg for mig, både hvad angår den er 3. cyl, allerede haft problemer med den skod gearkasse osv.

• #11   29. mar 2018 har du prøvet at skrive til Ford Danmark. og se hvad de siger ? . Du kan jo også som du selv siger kontakt fdm. Det vil jeg da ikke mene det er spild. og noget helt andet hvorfor fik du ikke renoveret hele gearkassen da den var taget af. Så du/i viste alt var i orden .

• #12   29. mar 2018 Det må du snakke med Lorenzens gearkasse om, i Viborg smiley

Ja, har skrevet til dem, de fralægger sig alt ansvar, som Ford altid har gjort, med alting der er over 2 år gammelt. når det så er sagt, så er det spild af min tid, at vente og vente og vente på FDM osv. smiley Jeg vil hellere sælge, og købe noget andet så.

• #13   29. mar 2018 #11 tvivler på Ford vil dække noget, Ford yder jo kun 2 års garanti og da bilen er fra 14.
    Ved da heller ikke om det er et stort problem med de gearkasser ?? har bare læst at de netop går som beskrevet.

Mon ikke der er nogle Ford Mekaniker der ved noget ?

• #14   29. mar 2018 2 år er godt nok ikke meget. De giver men ja det typisk Ford...men der må jo være noget garanti på det de laver af arbejde .

• #15   29. mar 2018 Hvis der ikke er noget som er smadret, prøv noget tilsætning fra RVS Tec.

• #16   29. mar 2018 Alle de nye fiestaer har jo også fået 6 trinsgearkassen muligvis fordi der er problemer 5 trins? smiley

• #17   29. mar 2018 Mener det er nogle bronze halløj der går i dem og hvis det er sådan kan RVS ikke hjælpe på det problem.

• #19   29. mar 2018 Hvis bilen er kørt pænt så holder gearkassen fint, men hvis du kører race i den, så holder den ikke ret længe.
    På den danske fiesta side på fb er det sjovt nok kun de unge der har haft problemer.

• #21   29. mar 2018 Som folk nævner, er der kørt pænt, kørt stærkt engang imellem, men hverken uden kobling, riven i gearstang eller noget helt tredje smiley jeg køre ren landevej/motorvej hver dag, og bruger sjældent de små gear, andet end i gang sætninger som er meget få.

Det er altid let at sige "De unge" osv. Jeg som tidligere nævnt, køre hverken dragrace eller noget, desuden er det trækket i 3 og 4. gear der er sjovest, og ikke i 1 og 2. smiley Fiesta har åbentbart problemer med gearkasserne, og nu spurgte jeg om der potentielt kunne være andre problemer, og ikke råd om hvordan og hvorledes man skal køre.

Jeg har haft en del biler, og ALDRIG!! haft problemer med gearkasser, før denne Fiesta smiley

• #23   29. mar 2018 Kører den 140'er ikke mere? Stakkels bil.

• Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    jul 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #26   16. jul 2020 Jeg ville nok ikke vælge Polo, med mindre de er blevet bedre,
    123.000 ny gearkasse
    23.000 senere ny gearkasse

Reperationer på ialt ca. 70.000 kr. på 183.000 km, hvor motoren hvis også var færdig.
    mvh.

Lars

• #27   16. jul 2020 DQ200 er ikke blevet bedre

Kommentér på:
Gearkasse FIESTA RED 140HK

Annonce