{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.260 visninger | Oprettet:

Hængende caliper/bremse, hvad? Driver mig til vanvid {{forumTopicSubject}}

Hej;

Blev bedt om at hjælpe en kollega med en bil magen til min egen, en astra H stationcar. 2007.

Han havde skiftet bremser bag fordi de hylede. Det han har lavet ser fint ud, men den højre bremse bliver en smule mere varm end den venstre. Desuden bemærkede han at den inderste bremseklods til højre bag var slidt skæv (Tyk i toppen/ tynd i bunden).

Jeg kontrollerede Caliper og bremseslanger. Synes helt OK, caliper stempel lige, uden rust eller synlige læk etc. Slanger OK, byttet for 6mder siden. God frigang i caliper skruerne, smurte og gummi manchetter synes fine.

ALLIGEVEL bliver den højre bremseskive varmere end venstre - og trækker jeg bremsen og slipper synes den inderste bremseklods ikke at ville slippe så let.

Nogen ideer - noget vi har overset?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hængende caliper/bremse, hvad? Driver mig til vanvid
  • #1   8. apr 2018 Hej
    Rustne stempler\cylindrvæge, tørre/rustne bolte/glidere.
    Adsillelse, smøring og samling. Alternativt nye kalibre. Vola problems solved.
    M.v.h. KP


  • #2   8. apr 2018 # Karsten P
    Er også den vej jeg tænker nær jeg ser sådan noget.
    Men caliper stempel ser fint ud og trykkes let tilbage.
    Glidere går fint.
    Er der andre muligheder? Håndbremse? Kan den hænge bare en anelse i den ene side? Den synes at slippe fint.

    Ellers MÅ det jo være Caliperen? Bytte lortet?


  • #3   8. apr 2018 Man kan jo også købe et kaliber rep set med stempel som jo er noget billiger end at købe en helt ny kaliber.
    Men tænker også håndbremsen kan være problemet.


  • #4   8. apr 2018 har set den del opel der døjer med det. kaliberen kan sagtens give sig, men lidt efter man har kørt, så sætter den sig fast igen. ny kaliber.
    Det er på de kaliber hvor de bruger et andet materiale til stemplerne


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #5   8. apr 2018 Tjek også længden på dine klodser,er før set at især uoriginale klodser skal have slebet en mm af enderne for at kunne bevæge sig frem og tilbage.


  • #6   8. apr 2018 Klodserne kører helt fint. ATE i øvrigt, skiver lige så.

    Læste et sted at Opel Astra Stationcar har et issue med kablet til håndbremsen. Når dæmperne bagtil er slidt, kan kablet ved hårde bump komme op og hænge på støddæmperen og stadig synes at virke, men er så ude af justering.Nok et kig værd. Men tror ikke helt på den løsning.

    Tænker også i RSP 36 baner. At det MÅ være den forbandede caliper. Den bør nok byttes, for ellers slider man jo et hav af klodser op bagtil. Vist ikke hurtigt, for den hænger meget let, men nok til at slide det hurtigere end det burde.


  • #7   9. apr 2018 Ikke nok med man slider klodser op, det kan blive så varmt at bilen bryder i brand smiley

  • #8   9. apr 2018 Har du haft stempel ude, for at tjekke akseltap?
    Den skal kunne gi sig lidt, for at kunne give frigang.
    Tit er de groet fast i toppen af stempel.


    profilbillede
  • #9   9. apr 2018 UPDATE:
    Bemærkede at håndbremsen ikke glider helt tilbage til "stopperen" når man slipper den - det gør den i venstre side. Den slipper en del - men ikke hele vejen. Trykker man så håndbremsen helt tilbage med hånden, så bliver bremsen ikke varm.
    Kontrollerede så kablet, frigang nok. Det er på selve caliperen der ydes modstand.

    Men det peger vel også mod en skidt caliper? Kan ikke se hvordan man skal kunne smøre det op? Man fristes jo til en gang spray olie, men synes ligesom ikke den slags har noget at gøre ved mine bremser smiley

    #Kim J.
    Der er frigang.
    Men omvendt bemærkede jeg knitrelyde da jeg igen drejede stemplet tilbage. Tror jeg må strække våben og få skiftet den tossede Caliper.


  • #10   10. apr 2018 Så skal der bestilles Calipere.

    Dem der der sidder på er af mærket A. B. S. kan jeg se. I realiteten kunne man jo så være fræk og bare bestille EEN hjem, da de burde være ens?

    Er det OK bare at bytte en enkelt side?

    Eller skal man tage begge og så måske i et mærke der kan/burde holde bedre (ATE, TRW )?


  • #11   12. apr 2018 LØST:
    Det var caliperen.
    To styk sendt fra tyskland, mrk TRW. Express da bilen skulle bruges (Koster 60 euro, men de var her på dag 2!).

    Fungerer perfekt.

    Det var det Kim J var inde på. Rust eller møg gjorde at de lige akkurat ikke slap nok, men kun sådan liiige nok til at det ikke blev meget varmt. Men nok til over tid at slide inderste klods lidt skævt.

    Tak for inputs smiley


Kommentér på:
Hængende caliper/bremse, hvad? Driver mig til vanvid

Annonce