{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Rust rep {{forumTopicSubject}}

Hej igen alle sammen.
Min Focus er blevet sandblæst på forskærm og skørt bag begge forhjul. Lakken er brudt og der er kommet noget overfladerust. Vil ikke ofre at den bliver malet om. Så jeg vil høre hvordan det bliver gjort billigt og bedst. Hvad skal jeg bruge? Spraymaling holder jo ikke i længden i sig selv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust rep
  • #1   16. apr 2018 Slib det af med en slibeskive og giv det en god grunder, dæk hele siden af bilen af (begge sider) pånær de nederste 15 cm. og giv det noget body, sådan en Focus er slem til at ruste.

• #2   16. apr 2018 Slib, grund og så på med noget gummihud det er nemt og billigt.

• #3   16. apr 2018 Skift forskærme til nyt eller brugt.

• #4   16. apr 2018 Det til venstre er forskærmen, der er det minimalt.

• #5   16. apr 2018 Har den bil stænklapper ?

Det kan jeg anbefale dig at købe ellers.

• #6   16. apr 2018 Jeg har købt sådan en punktsandblæser til at sætte til kompressoren. Koster ikke alverden i fx Biltema, og den kommer altså i bund og får fjernet AL rusten. Det eneste man reelt set skal bruge er punktsandblæseren og noget sand til at blæse med. Problemet er, at hvis du ikke næsten "klinisk" får alt rusten fjernet, så kommer den for det meste igen.

Jeg havde selv på min egen bil i den inderste del af skærmen - lige bag ved begge forhjul nogle grimme rustpletter, som var opstået pga. stenslag. Dem sandblæste jeg selv og brugte herefter 2K Epoxy grunder på spraydåse og efterfølgende en lak i bilens farve (kan man få mange steder) og afsluttede så med 2K klarlak.

Det er nu ca. 2 år siden, og der er fortsat ikke det mindste spor af, at rusten er kommet tilbage.

• #7   17. apr 2018 ja hvis ikke du kan få en brugt pæn dør ved hugger smiley var det da nemmest i samme farve

• #8   17. apr 2018 Brunox epoxy penslet på, når du har slebet det godt ned smiley
    Og så få noget pletfarve ved den nærmeste autolakerer, eller som Pind foreslår en sort "sørgerand" i body, hele vejen rundt er nok det pæneste i længden smiley
    Men Brunox epoxy penslet på, så holder det ihvertfald længere, end bare til efteråret.

Kommentér på:
Rust rep

Annonce