1.250 visninger
|
Oprettet:
Et spørgsmål vedr udskiftning af bærearm {{forumTopicSubject}}
I diverse lære videoer/modeller om udskiftning af bærearme, ser man tit de sætter donkraften på hjulet til sidst lige før de spænder de sidste møtrikker, der holder armen.
Hvorfor egentlig det? Er der noget der skal lines op til at passe til disse bærearme - eller er det blot for at gøre det lettere at spænde efter? (Man ser også tit samme procedure med donkraft ved eks udskiftning af eks bagerste støddæmpere osv)).
Her et eks, (5:50 inde i videoen):
https://www.youtube.com/watch?v=29ZfuUb5M_g&t=339s
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 76 Biler: 21 Emner: 3 Svar: 234
Du skal tænke påZ at bærearmen hænger ned af. Og så spænder du den fast. Så når du sætter bilen ned. Er den nye bærearm allerede under pres. Fordi den er spændt op i de bøsninger du har spændt fast. Så ned og stå og spænd det hele fast. Er den bedste måde at gøre det på:-)
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.074
er set for ikke at ødelægge de nye bøsninger,
da man vil vride dem i stykker, hvis man spænder dem, men bærearm er aflastet
okt 2015
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 43
Som jeg forstår det, så er der altså ikke nogen markører eller lignende der skal overholdes/"lines op med" på visse arme, blot at man skal hæve hjulet op til sådan ca dets normale position før man spænder, for ikke at sætte bøsninger under pres?
Har faktisk aldrig taget en bærearm på nogle af mine biler, eller andres. Har åbenbart altid været heldig her, det ser ikke så svært ud - bare det sædvanlige moslen og noslen.
Jeg ved dog at en bøsning på min Astra er lidt slidt, så jeg slipper ikke
Et spørgsmål vedr udskiftning af bærearm