{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

C1 efter koblingskift {{forumTopicSubject}}

Hejsa. jeg fik skiftet kobling i går og allerede ved første motorstart hørte jeg noget som jeg ikke kan genkende før skift af kobling. ved omdrejning 1100-1900 laver den mærkelig lyd. er der nogen der ved hvad det kunne være. Jeg regner ellers med at køre den til mekanikeren igen for at konfrontere dette. nederest er der link

https://m.youtube.com/watch?v=fRbHQQY39xU

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C1 efter koblingskift
  • #1   31. maj 2018 ps. lyden ændrer ikke karakter når jeg træder på koblingspedalen

• #2   31. maj 2018 Det er ikke nemt at kunne spå ud fra den lyd af. men dårlig motor/gearkasse ophæng. eller noget mekanikeren har glemt at spænde måske udstødning der går i mod. eller defekt tryklejer også selv om det er nyt kan det jo være dårligt. men alt det er jo kun et gæt det kan være mange fejl der er skyld i det larm.men det burde din mekaniker hurtig kunne se når han har bilen på liften.

• #3   31. maj 2018 Men før jeg fik skiftet koblingen lavede den slet ikke denne lyd. har tjekket udstødningsrøret og der er ikke noget hvad jeg kan se

• #4   31. maj 2018 Ja men gearkassen har jo været taget af. Så det kan nemt være noget der ikke er spændt rigtig. eller justeret forkert. eller gået til da ting kan tage skade af at blive taget af og på igen.Det kan også være mellem pladen mellem gearkassen og motoren der ikke sidder rigtig. men som sagt han burde kunne set og lytte til det . og hurtig finde fejlen.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #5   31. maj 2018 Den skal bare retur til mekanikeren, og så må han rette på den fejl han har lavet..
    Det kan godt være at han har glemt at spænde noget helt op, fx ophæng.
    Det lyder ikke som et leje, og det burde ikke koste dig noget at få det fixet

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.918
    #6   31. maj 2018 Det lyder meget som ophæng/udstødning der vibrerer. Bare tilbage med den og bed dem om at fixe det gratis

• #7   31. maj 2018 nej. har fået bilen op på støttebukke og har tjekket udstødning. det vibrerer ikke. den kommer fra gearkassen smiley

• #8   31. maj 2018 bare ikke det er udrykkerlejet der ikke er monteret korrekt

• #9   31. maj 2018 Håber ikke det er det. men noget tyder på at han ikke har monteret efter bogen. forstår ikke at en mekaniker som har arbejdet med biler i 8 år ikke kan montere koblingen ordentligt. trist

• #11   31. maj 2018 jamen jeg bliver så irriteret over når noget arbejde som man desuden betaler for ikke bliver udført korrekt. det er ikke svært for en mek at starte motoren og lytte om der kommer mislyde. det er det mindste man kan gøre

• #13   31. maj 2018 ja allerede der men havde så travlt med at komme afsted. men ville ønske jeg gik til ham på stedet

• #14   31. maj 2018 Rolig nu. Alle kan lave en fejl, uanset hvor meget man har lavet det...

• #16   31. maj 2018 Folk har da ikke tid til at få lavet noget når de kommer lige fra job og er på vej hjem.

• #18   31. maj 2018 Chris
    Jeg ved ikke om jeg skal svare på din dumme kommentar. Hvis mek havde fuldført sit arbejde ordentligt så havde du heller ikke svaret dumt på mit tråd smiley

• #20   1. jun 2018 TS laver aldrig fejl på sit job, så er det da klart han ikke accepterer at andre kan komme til det!!!

• #21   1. jun 2018 Søren
    Jeg laver fejl hvis det er første gang jeg skal udføre arbejdet. Ja. men hvis jeg laver den samme opgave 2-3 gange så laver jeg ikke fejl ved den opgave.

• #22   1. jun 2018 #21
    Cool. Det kan jeg ikke prale med. På trods af 25 år i branchen, og 10 år med det område jeg beskæftiger mig med i dag kan jeg fortsat lave fejl!!

Der er måske forskel på kompleksiteten af det vi beskæftiger os med, alternativt er jeg bare småt begavet. smiley

• #23   1. jun 2018 smiley Det må nok være kompleksiteten. Jeg beskæftiger mig ikke med biler men jeg kan godt udskifte nogle dele på bilen. det har jeg gjort nogle år både på mine og venners biler og den eneste fejl jeg har lavet er at udlufte bremserøret forkert. men jeg gad godt lære at udskifte kobling og andre sager smiley

• Bjerggaards

#24   1. jun 2018 Reeel
    Hvis du står og laver det samme dag efter dag, så vil det ske fejl, da man bare tager det på rutinen, og det kan være "farligt".. Men du har vel været forbi mekanikeren idag?

• #25   1. jun 2018 Jep. Han pillede hele koblingen af og justerede det engang til. Men det tragiske var at han havde glemt at skrue 3 bolte til gearkassen. Nu går det som den skal. Han krævede ikke ekstra løn for det men jeg stak ham en tus i hånden på ham. Jeg vil aldrig nogen sinde gå på kompromis med komfort. Han blev glad og jeg blev glad selvom jeg måtte betale en tus for meget

• Bjerggaards

#26   2. jun 2018 Tussen er jo din egen fejl, men godt at han fixede det igen!
    Men også lige meget, så længe den triller som den skal igen
    Men lidt skræmmende at man kan overse 3 bolte.. Det er omkring halvdelen af bolte som gearkassen sidder spændt med

• #27   2. jun 2018 Nej. Tussen er mit valg. Jeg har fået køreglæden tilbage. skider på den tus smiley

Kommentér på:
C1 efter koblingskift

Annonce