{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Golf 1 sætter ud periodisk {{forumTopicSubject}}

Har haft en del problemer med den hersens Golf snart, og det var ikke længe før lyset for enden af tunnellen brænder ud
I bilen er monteret en 1.3 MH motor vist nok fra en Polo 2.

Jeg havde tiltro til at den var et sted på benzinens vej der skabte problemet. Derfor startede jeg med at hive tanken af, og rense den så godt jeg kunne. Derefter blev diverse slanger skiftet, og benzinrørerne luftet godt igennem. Den sidste smule snavs der lå i tanken er stortset alt sammen blevet suget ud igennem toppen af tanken, der hvor tankmåleren sidder, så der er kun en meget lille smule skidt tilbage dernede.

Den kører nu også okay, til tider. 1. gear trækker den fornuftigt. 2. gear tøver den meget i, og 3. gear tøver den til tider i, men for det meste trækker den bare. 4. gear har ingen problemer. Når man så har givet den lidt og leve af, kan man pludeslig mærke den ikke vil tage gassen. Jeg kobler ud, og motoren styrtdykker i omdr. for derefter at gå ud! Så kan man trille lidt i frigear, og efter en 15-20 sek tørne på starten, pumpe hæftigt på gassen ellers sker der intet, og så kører bilen igen. 3 min efter er den typisk gal igen. Så skal den holde stille et godt stykke tid, gerne natten over og så sker der intet før man fyrer lidt til bilen igen - så er problemet tilbagevendt!

Jeg har læst om et tilsvarende problem og han fik konstateret at det var vaccumregulatoren på strømfordelehuset den var gal med? Jeg synes bare det virker underligt at efter min har lavet problemer, og man så puster benzinrørerne igennem at den kører og trækker upåklageligt i et par timer, for derefter at spasse ud igen! Det lyder for mig ikke som et el-problem. Men hiver man vaccum slangen af regulatoren i tomgang, så opfører motoren sig MEGET mærkeligt, og det brude den da ikke, vel?

En ordenligt smørre, sorry. Men vil gerne til bunds i mit problem her!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 1 sætter ud periodisk
  • #1   27. okt 2006 Hmm, tja, det er træls så'n noget... Men ja, vaccumslanger, tændkabler, tænding, prøv og gå det igennem og se om der er hul på div luftslanger??? Bare et foreslag..

• #3   27. okt 2006 hej jeg havde samme problem med min audi GT fra 81
    skift tændnings modul først kan købes hos biltema til 179 kr og hvis det ikke løser problem så hall giver

• #4   27. okt 2006 Hmm havde samme problem med min mazda, skiftede tændrør, tændkabler, starter og roter intet hjalp.. så gik jeg slavisk alle slanger efter inden i og udvendigt op imod kabu, i det knæk ind til svømmeren hvor slangen sidder på var der samlet sig en mikroskopisk lille stykke snavs blæste det stykke rør ren og så startede den bare.. håber det kan give dig lidt inspiration..

Kommentér på:
Golf 1 sætter ud periodisk

Annonce