{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Jonas G
Jonas G
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 74

Skæve fælge {{forumTopicSubject}}

Har et sæt 4x98 som så er boret op til x100.
Har købt et sæt nye dæk fra dækonline mærket Fortuna.
I dag da de skulle afbalanceres fik jeg afvide at det hjul med det bedste vejtryk hed 9,5 kg og den værste 43 kg.

Fælgene ser ikke umiddelbart skæve ud. Er det muligt at spritnye dæk kan være SÅ skæve?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæve fælge
  • #1   18. jun 2018 Fred Flintstones bil ligger mere roligt på vejen, end din kommer til :b

• #2   18. jun 2018 Har set det engang før på chefens 19"wr og det var continental

• Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    maj 2010

#3   18. jun 2018 #2 så det var altså kun dækkene?
    Er godt klar over nye dæk kan være skæve, men 43 kg. Det er da alt for voldsomt, er det ikke? Håber det bare er fordi jeg var en klovn og ville spare pengene på dækkene. Hvis det er fælgene derimod er jeg blevet taget godt ved næsen.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #4   18. jun 2018 du får hvad du betaler for, og dine fælge er nok heller ikke helt runde

• #5   18. jun 2018 Det kan hurtigt være trist at spare penge på sine dæk. Og de er trods alt også din eneste kontakt med vejen.

• #6   18. jun 2018 Sikkert dine fælge.

Man skal nu altid købe fælge der passer, og ikke nogen der skal drejes eller bores op.
    Hvis det skulle være dækkene, så får du dem vel bare byttet

• #7   18. jun 2018 Har tit set op mod 20-25kg vejtryk på de billige dæk. Nokian er også gode til at lave hoppe dæk.

• #8   18. jun 2018 Du kan jo bare køre en test af fælgen alene uden dæk hvis du er i tvivl.

• #9   19. jun 2018 det kan sagtens være dækkende de kan evt prøve og smide det dæk hvor du havde 43kg på det fælg med 9,5 og se om det er dækket smiley

• Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    maj 2010

#10   19. jun 2018 Tak for alle de gode råd. Vil prøve at måle fælgen uden dæk i første omgang, måske det dårligste fælg med det bedste dæk efterfølgende.

Skal lige siges at ham jeg købte fælg ved oplyste de var 4x100. Og det først ved nærmere eftersyn man kan se fusk smiley

• #11   20. jun 2018 Dårligste fælg?? smiley
    Vil satme gerne se dig måle vejtryk på en fælg uden dæk smiley

Nu siger du jo, at ingen af fælgene ser skæve ud...
    Hvad skulle det så nytte at "måle" fælgen uden dæk, fanger jeg sgu ikke. Det eneste, man kan måle, er nok afbalancering på fælgen alene, hvilket er jo en ubrugelig viden? Det har jo intet med vejtryk at gøre...??

Dit dækmand skal bare pille de dæk med for højt vejtryk af, smøre dem ordenligt og rotere dem 180 grader. Hjælper det ikke, skal dækkene sendes tilbage til Kinaland.

• Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    maj 2010

#12   20. jun 2018 Fordi de ikke ser skæve ud kan de jo sagtens være det, ikke???
    Og det hjalp ikke at rotere dækket 180 grader på fælgen.

• #13   20. jun 2018 Hvordan kan fælgen være skæv, hvis den ikke ser skæv ud? smiley

Det er jo øjnene, man bruger for at vurdere, om en fælg er skæv...

I har forhåbentligt roteret dem rundt i maskinen og har fundet ud af, at de ikke ser skæve ud??

Og hvis ikke det hjalp med at rotere dækket, skal de bare tilbage til leverandøren.

• #14   20. jun 2018 Det er ikke altid 180grader der er det rigtige, det kan være 30grader hvor den er perfekt, og 180 grader er den måske værre end før.
    Det kommer an på hvor fælg og dæk passer bedst sammen.

• #15   20. jun 2018 Og hvordan har du tænkt dig, at dækcentre uden det ypperste udstyr fra Hofmann skal kunne finde ud af, hvor fælg og dæk passer perfekt sammen?
    Ja, det rigtigt, det kan de ikke. Så bruger man bare 180 grader og håber på det bedste.

• #16   20. jun 2018 Man kan også bare dreje lidt, og prøve igen.
    Men hvis han har fået udmålt vejtryk, så har de jo udstyret, og så kan man også ret præcist finde ud af, hvor placering af dækket er mest optimal. Dog tror jeg ikke de 2 vil komme under en grænse, hvor det ikke vil være mærkbart.

• Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    maj 2010

#17   20. jun 2018 Euromaster erklærede fælgene døde i dag. De var skæve og han snakkede om den ene sågar var flækket et sted. Ikke noget jeg har set.

• #18   21. jun 2018 Ja se så var det jo ikke prisen på dækkene eller dæk online,, som Daniel jo skrev at man får hvad men betaler for.

Så du må kikke noget bedre efter når du handler med amatører... ??

Kommentér på:
Skæve fælge

Annonce