{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.086 visninger | Oprettet:

Hjælp til farvekode på en Toyota Rav4 {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg håber, at der er nogen med lidt forstand på autolak, som kan guide mig lidt på vej. Og bær venligst over med mig, jeg er bestemt ikke ekspert på området smiley

Det drejer sig om en ældre, hvid Toyota RAV4 - som der skal udbedres lidt rust og andre småskader på. Der er tale om en ældre bil, så gider ikke bruge mange tusinde på en autolakerer og vil lave det selv.

Jeg har googlet mig frem til, at farvekoden på en Toyota står på typeskiltet i motorrummet, under "C/TR". Der står på denne RAV4 følgende: "056FF15". Så vidt jeg har fundet ud af, så har en farvekode hos Toyota 3 cifre, så det bør vel være "056" som er farvekoden???

Så vidt så godt.

Nu kunne jeg selvfølgelig købe en original spraylak hos Toyota. Og det er ikke fordi hele bilen skal spraymales. Men i de originale Toyota-spraydåser er der mig bekendt kun ca. 200 ml. og jeg vil egentlig gerne op i mindst 400 ml. Jeg har derfor kigget lidt på fx Motip autolak hos Billigbilpleje.dk.

Men når jeg så søger på Motip´s hjemmeside, så kommer der flere forskellige lakker op, når jeg søger på en Toyota farve med koden "056".

Der kommer både en WHITE (V) med en intern Motip-farvekode = 45360
og så kommer der også en WHITE 2C (V) op med intern farvekode = 45730.

Hvilken én er den korrekte?

Jeg går ud fra, at tilføjelsen "2C" på den sidstnævnte eventuelt står for en 2-komponent-lak, eller tager jeg helt fejl? Jeg er lidt på herrens mark, og ved ikke, hvilken der er den korrekte.

Jeg ved, at man kan få både epoxy-grunder og klarlak i 2-komponent i en spraydåse, men kan man også få selve "base-coat" - altså grundfarven som 2-komponent?

Og er "rene" hvide lakker som den der er på denne RAV4 ikke altid uden metallic?

Håber nogen her kan lede mig på rette vej, for jeg er lidt "lost". På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til farvekode på en Toyota Rav4
Kommentér på:
Hjælp til farvekode på en Toyota Rav4

Annonce