{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

230v-blæser til 12v-stik? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.

Jeg står i den dejlige situation, at min franske kæreste og jeg skal flytte sammen i Danmark.

Jeg kører fra København til Flensburg i egen bil, lejer en lejebil derovre, og kører så til Strasbourg og henter hende, hendes ting og hendes dyr.

Nu er det jo sådan, at sommeren i DEN grad er over os i Danmark.

Jeg har en gammel Nissan Almera 2002, uden aircondition. Som I nok kan forestille jer bliver det pææænt varmt...

Turen er jo selvfølgelig kun små 4 timer hver vej til/fra Flensburg, men ville nu være rart HVIS jeg kunne sætte en blæser til eller to oppe foran hos os, som kunne give os lidt køligere luft i bilen.

Men kan jeg overhovedet gøre sådan? Tage en 230v-blæser, kappe strømstikket af, og finde en adapter til 12v-cigarettænderen, og dermed få strøm den vej? Vil nødigt betale 150 kr. i T-Hansen, når jeg nu har hele tre blæsere herhjemme, der er bedre end dem de har xD

Har selv set disse to, men ved ikke om det er sådan noget jeg skal bruge - eller om det overhovedet kan lade sig gøre!:

- http://www.thansen.dk/product.asp?n=-1040802143&pn=-609848651
- https://www.matronics.dk/kategori/el-materiel/konnektorer/cigar/produkt/procar-cigarstik#500032

Men lad mig høre fra jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  230v-blæser til 12v-stik?
  • #2   23. jul 2018 #1 - Satans osse smiley Men det sagde min mavefornemmelse mig også.

Jo jo, der er da en blæser inde i bilen, men den skubber jo kun luften udefra ind, så kører jeg rundt i 30 grader, så er luften også 30 grader smiley

Vinduerne er en mulighed på landevej, men dælme ikke på motorvej. Det er larmende og samtidig ekstremt usundt (måske endda farligt) for så små dyr som jeg har med (kanin, marsvin og en lille King Charles).

Var lidt derfor jeg håbede på en blæser der kunne køle luften lidt ned, uden at skulle betale 150 kroner for en ^^

• #4   23. jul 2018 #4 Det er helt korrekt, men den vindeffekt som blæseren skaber, føles for os mennesker som at luften er koldere. Det er ikke superoptimalt, men hvis det kunne hjælpe bare en smule ville det være dejligt.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   23. jul 2018 kør om natten

• #10   23. jul 2018 Jeg er lige kørt til Kroatien i denne økospand, vindue på klem og tænd for blæserne, så det ikke slemmere smiley

profilbillede
  • #11   23. jul 2018 #8 Godt det ikke er mig smiley

Men anyway så læs på fanerne, mange af sådanne ting bruger 12v til at drive selve blæseren smiley Evt afmonter blæserne fra en gammel stationær, de er ret effektive til at flytte luft smiley

• #17   24. jul 2018 Okay, tak for rådene drenge. Det bliver nok en tur hvor vi må overleve de 3-4 timer i helvede som det bliver smiley

• #18   24. jul 2018 En fremtidig investering kunne være solfilm i ruderne, den der tager mest varme i de bagerste ruder og bagruden, og den lyseste folie i forsideruderne og måske forruden, den lyseste tager stort set intet udsyn hvis noget overhovedet men tager en del af varmen alligevel, og det gør det også mere behageligt smiley

• #19   29. jul 2018 Hej Kasper. Hvad ville sådan en investering løbe op i, og er det lovligt ift. dansk lovgivning?

• #20   30. jul 2018 Tænker det koster en maks 5000 kr smiley For sideruderne er ikke lovlige ved mindre det kommer fra fabrikken, men hvis du vælger den lyseste variant så vil du aldrig blive stoppet smiley Mine er tonet men fra fabrikken

• #21   30. jul 2018 Okay, tak for tippet smiley Er nok lidt i overkanten for en bil jeg har givet 6.000 for, men jeg holder det i baghovedet ;)!

• #22   30. jul 2018 Man kan også sagtens gøre det selv, men kræver nu lidt øvelse smiley Materialerne er ikke så dyre men det tager noget tid, du kan evt se nogle youtube videoer igennem

Kommentér på:
230v-blæser til 12v-stik?

Annonce