{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Flemming Ø
Flemming Ø
Tilmeldt:
6. feb 2017
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8

Hylelyd? {{forumTopicSubject}}

Har en 307 sw, den har en hyletone der er meget omdrejningbestemt. Og er værst ved slip af speederen eller motorbremsning.

Har lige skiftet koblig, udrykkerleje, samt bøs til dette, samt afdrejet svinghjul. Så dette er ok.
Yderligere er der skiftet tandrem osv da det var tid til dette.

Så har kun gearkasse og remhjul, generator, aircon tilbage der kan lave lyden. Gearkassen har også fået ny olie, tænker om det kan være dennes skyld?

Det vides ikke om den sagde sådan inden, da det er en ny motor jeg har lagt i den.

Nogen der har en ide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hylelyd?
  • #1   8. aug 2018 er værst ved slip af speederen eller motorbremsning.

    Det får mig til at tænke gearkasse umiddelbart. Har du kun skiftet motoren eller har du også skiftet gearkasse.
    Mvh. Gert


  • #2   8. aug 2018 Min 307er hade også en svag hyle lyd da jeg fik den fra gearkassen. men skiftet olie på den. og efter ca 3000 km forsvandt det. og nu har jeg kørt 100.000 km i den og det er ikke komme igen. men skiftet så også olie fast på gearkassen hver 50.000km nu så den har lige fået skiftet for 3 gang nu.

  • #3   9. aug 2018 Er det ikke noget med, hvis man hælder vand på generator så hyler det mere

  • #4   9. aug 2018 Ja vis det er der fra lyden kommer så ja.

  • #5   9. aug 2018 Ja så er det nemt at prøve det.. smiley

  • #6   9. aug 2018 men ville mene de ville nemt kunne høre vis det var fra en multirem af. så det bare og stå og lytte til motoren mens en giver gas .så vil den larme men det har i da tjekket ikke ?

  • Flemming Ø
    Flemming Ø Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #7   9. aug 2018 Har også skiftet gearkassen, motor var defekt og købte bilen til skrotpris og lagde en anden i der har gået 240.000, olien der er hældt på er er den der står foreskrevet men mistænker lidt det er der problemet ligger, har ingen hylelyd når den holder stille, heller ingen slør i remhjul.



  • Flemming Ø
    Flemming Ø Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #8   9. aug 2018 Freeway olien i gearkassen er ny, men overvejer at prøve et andet produkt og der er også fyldt på til det kom ud, så den mangler ikke.
    Det er skide irreterende at høre på, og ærgerligt for motoren går perfekt og som en drøm


  • #9   9. aug 2018 Det faktisk lige sjov det var også ved 240.000 ca min begyndte at hyle. Min manglet heller ikke olie. men jeg skiftet det til en lidt tykkere type. og det løste problemet efter jeg hade kørt de ca 3000 km der efter.

  • #10   9. aug 2018 Hvad skete der med din tidliger motor ? siden den gik til. nu har jeg snart kørt 350.000 km i min. og har ikke haft motor problemer i nu. men holder så også øje med alt. plus jeg skifter olie hver 10.000km og filter.

  • Flemming Ø
    Flemming Ø Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #11   9. aug 2018 Ved det faktisk ikke, den var smurt ind i olie, selv gearkassen var fyldt med motorolie, og den gik af helvede til. Så jeg kørte til en hugger jeg kender og hentede en anden motor og gearkasse , med aircon,generator,starter og begge lamdasonder, samt motorstyring for 3000, så har jeg reservedele. bilen blev handlet til skrotpris, så nu står den med ny kobling,tandrem,vandpumpe,olie og filter,bremser for under 10 lapper. Havde brug for ny brugt bil til familen, og da man ikke ved hvad man køber i dag, så valgte jeg at bygge en sammen.

    Hvad olie har du hældt på din?


  • #12   9. aug 2018 kender det godt . har lige gjort det samme her først på året. vores gammel passat 3b variant tdi hade kørt knap 600.000 km og rusten hade taget den rundt. så tiden var inde til en anden bil. så fandt en 99% rustfri passat 3bg også variant 1.9 tdi. med defekt motor. men stod som næsten ny og var ellers passet 100% af tidliger ejer. men han hade så også haft den siden 04 og bilen er fra 02. gav også et lavt beløb for den. og så købte jeg en motor jeg skilte helt af. og gik alt igennem og monteret ny renoveret topstykke og olie pumpe i den. plus alle nye pakninger og ny kobling når jeg var igang. og gik bilen igennem også men den hade så nye bremser og alt . så det var ligetil smurte bare alt op.og tjekke alt virket i den. og så fik jeg synet den uden fejl. Den står også mig i ca 10 nu. men det er nu heller ikke slemt. nu når jeg ved alt er lavet og i orden på den. men som du kan læse i min link her, så der ikke noget jeg ikke tjekket. smiley

    https://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse-bil/186107-vores_nyebrugte_passat_variant_1_9_tdi_avd


  • Flemming Ø
    Flemming Ø Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #13   17. aug 2018 Fandt fejlen, der var slør i højgears akslen, smed en anden gearkasse i og problemet løst smiley

  • #14   17. aug 2018 smiley

  • #15   17. aug 2018 Det var godt. glad for jeg slap for det dengang smiley

Kommentér på:
Hylelyd?

Annonce