{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.475 visninger | Oprettet:

stærkeste lille benzin motor {{forumTopicSubject}}

Hvad vil folk herinde sige er den stærkeste og mest driftsikre lille benzin motor igennem tiden ? jeg har selv altid syntes at Tyskerne laver de stærkeste diesel motorer som f.eks Mercedes om617 motoren og VWs 1,9 Tdi altså den gamle AGR/ALH motor med rotor pumpe men syntes altid Japanerne har været gode til at lave små stærke benzin motorer der kan køre mange kilometer især Honda og Toyota men dog er tyskerne kommet bedre med idag f.eks VWs 1,0 mpi i Citigo/up og Mii køre jo bare derudaf uden problemer selvom der er solgt ekstremt mange af dem det er nok os derfor de er begyndt at lave dem som tsi motorer og ligge dem i flere og flere bil modeller...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stærkeste lille benzin motor
  • #1   12. aug 2018 1,4 tsi motoren fra vag gruppen må høre til blandt de bedre, men om det lige er den bedste ved jeg ikke

• #2   12. aug 2018 Ja det er os en rigtigt god motor især de nyere med tandrem i stedet for kæde.. de køre bare derudaf og de køre virkeligt godt syntes vag gruppen laver nogle af de bedste benzin motorer idag.. bliver spændende at se hvor langt de kan køre når de bliver lidt ældre..

• #3   12. aug 2018 Hvor stærke de små 1,0 i up/citigo/mii er synes jeg måske er lige tidligt nok og konkludere. Der er kun ganske få som har rundet 200.000 km. Så hvor stærke de er når der først kommer 300.000 eller 400.000 km på klokken må tiden vise.

Aygo/C1/107 motorerne er nogle år ældre, der er meget få problemer og flere har rundet 300.000 km, og nogle også 400.000 km

At en up/citigo/mii er mere bil end Aygo/C1/107 er vi dog enige om

Vores 107'er runder 300.000 km inden septembers udgang vil jeg tro smiley

• #4   12. aug 2018 Nissan lavede en 2,8 diesel der lå i deres Laurel i 80 erne. Min far hår haft to af dem som havde gået over 800000 km uden noget særligt.

• #5   12. aug 2018 Toyota har altid lavet lisså stærke dieselmotorer som tyskerne. Fx 1C motoren som lå i Corollaen fra slutfirserne og senere en større variant i carinaen osv. Forskellen er bare, at TRADITIONELT har danskerne ikke købt japanske dieselmotorer hvorfor der er meget lidt viden om dette. For 2 uger siden mødte jeg en gut som havde en Toyota Verso med dieselmotor. Den havde kørt 350000 km og det eneste den havde oplevet var service. Den havde ALDRIG stået uforudset på værksted.

Men for at svare korrekt på dit spørgsmål: Når du mener lille benzinmotor, hvor meget slagvolumen må den så max have (eller hvor mange HK max)?

• #6   12. aug 2018 Min getz fra 06. Har haft den siden km 108.000 nu står den på 197.000 og køre stadig som en drøm, jeg har slet ikke set motor lampen lyse endnu. Bruger hverken olie eller vand.. Så jeg synes den har en god motor

• #7   12. aug 2018 God motor/holdbar motor. Ikke nødvendigvis det samme smiley Golf 2 Diesel 1,6TD kan holde utroligt længe og tåle en meget dårlig behandling. Men nogen god motor er det ikke. Den er træg, støjende og forurener ad h til. Men holdbar, ja. En "god" motor skal helst både være holdbar, behagelig og ikke forurene for meget.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #8   12. aug 2018 toyota 3 k motoren 1200 ccm fra 70erne læste om en der havde kørt 1 mil uden at være åbnet

• #9   12. aug 2018 Det er meget normalt at de gamle Mercedes om617 motorer og VW 1,9 tdi med rotorpumpe runder 1 million uden at være åbnet i motoren smiley jeg ved godt at toyotas gamle diesel motorer er meget stærke men vil alligevel sige at den bedste gamle diesel motor mht. holdbarhed og brændstof økonomi og moment er VWs gamle 1,9ere.. det kan godt ske at de små 1,0ere der ligger i UP/MII og Citigo kun er 7 år gamle men vi har en Citigo der har kørt 375.000 km på mit arbejde og jeg har set flere Upper der har rundet 350.000km og der har heller aldrig været noget .. og så køre de altså noget bedre end Aygo/107 og C1erne...

Kommentér på:
stærkeste lille benzin motor

Annonce