A/C Klima Problemer på Hyundai i30 CW Stationcar 2010 Diesel. {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Jeg har lige købt en Hyundai i30 CW Stationcar 2010 Diesel for 4 ugers siden, Hvor alt virker perfekt; til i forgårs.
Det startede med hun ikke ville starte.
Jeg troede det var batteriet da min OBD II sagde 11.2v. og start volt var på 9.2v.
så Hyundai rådede mig til at fjerne minus polen, og tilslutte en genoplader. (5Amp/h) på batteriet som er på 70 Amp & 790 Amp i start.
det viste sig at være startspærrens sikringen der var gåede, Så den blev skiftet, og så kunne hun startede igen.
Nu har hun A/C & Klima problemer! og er stadig til besvær…
Knappen [ISG off] lyser konstant!
Inden A/C-Kompressoren var hel død; stod den og slog koblingen til og fra og til og fra og …. Efter bilen var slukket. (Og der er en tikkende lyd fra kondenser rørets El-dimsedut).
Nu er alle sikringer tjekket og relæer er testet.
Der er 12v. konstant på ledningen til A/C-Kompressoren,
Og når jeg drejer det yderste på koblingen køre den fint rundt, yderdelen heraf bliver også fint trukket rundt af betlet.
Når jeg tager sikringen op, og Ohm’er der over polerne - så er der 14.03 Mega Ohm !
(med 12v. ledningen på A/C-Kompressoren).
Skulle der side en Hyundai tekniker eller mekaniker der ude, ja så vil jeg gerne vide hvad mit næste træk er – jer er hel bar og hun er en strigle.
Mvh Henrik F.
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 21 Svar: 85
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
aug 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
Nu har jeg det sådan at jeg helst vil selv, men pt er jeg sygemeldt og på sygepenge, så jeg har ikke sådan lige 500 - 1500 at rive ud af økonomien.
Det var sådan, derfor jeg oprettet tråden.
Jeg er godt bekendt med at man kan betale sig ud af ens problemer her i Danmark, det er ikke noget nyt. Så venligst stop med at sende opfordring til at jeg kan betale mig ud af det, og kom med noget konstruktivt.
Mvh Henrik F.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
aug 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
Jeg har i min ovenfor beskrivelse, lavet en måle fejl, på magntspolen på ac pumpen, den er 5 Ohm og det er = med OK.
UNDSKYLD FOR GAL INFO!
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.492
Ved ikke om det er forskelligt fra bil til bil men om ikke andet skal du jo have fat i en maskine der kan kontrollere og påfylde anlægget I princippet kan du vel sætte et manometer på der passer, men pas på du ikke slipper noget af gassen ud, det er ret sundhedsskadeligt
aug 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
Det kunne måske også være "Tryk Ventilen" men jeg ved ikke lige hvor den sidder (det må jeg lige have fundet ud af), når jeg finder den, kan man så "Over Luse" sådan en? ??? Så den nu sender "positiv" signal til computeren, og derved kommer der 12v. med Amp nok (strøm) til at trække pumpespolen kopling ind? ??
(jeg har testet med 12v. og spolen og den slår ind, NB. Der er ikke sprunget nogle yderlige sikringer nu, det er tjekket).
---} NY info, efter en 1 times køretur og en "intereligent opladning" og "standby" i 8 timer med strøm på, og en køretur på 30 km. -
holt "ISG" op med at lyse konstant, og nu virker "stop ang go" igen.
Men desværre virker A/C stadig ikke.
Mvh Henrik
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 21 Svar: 85
aug 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
Men ja du har en point!
Hej #8 og #11 Super fin info som jeg han bruge,
I kommer med i min aften bøn.
aug 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
Jeg sender lige en op date, det skylder jeg vist.
Efter at have testet, målt, afprøvet, fejlfundet m.m. måtte jeg krympe til korset, og sælge hele min pantsamling, og få a/c testet fruen, det var så mærkeligt at kølervæske var sivet ud, lige der hvor en sikring springer til startspæren.
A/C manden fortalte at den væske der er lovlig at bruge {AC134} / {AC139} har endnu mindre partikler end freon, derfor bliver vores a/c lidt utætte med tiden i samlingerne og ved pakninger.
Der skal kun være over 5 bar på højtrykket, det må der ikke være på lavtrykket.
Efter Ca. 1 time sage maskinen at alt var okay og at den havde påfylde Ca. 503g. Kølervæske på.
Nu er hun igen en koldskid nå solen skindet.
A/C Klima Problemer på Hyundai i30 CW Stationcar 2010 Diesel.