{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Søger en venlig sjæl til hjælp med 405 {{forumTopicSubject}}

Sagen er, at jeg på min bil næsten har været ALT igennem for at få den til at gå ordentligt.
Nu har jeg så snakket med min faste mekaniker, og han har haft lignende sager før. I disse tilfælde er det endt med at styreboksen er blevet skiftet - og vupti er fejlen væk.

Bilen trækker ujævnt ved svag til moderat tryk på gaspedalen, tydeligst ved 1500-3000 omdr./min. Trykker man pedalen i bund, trækker den perfekt uden ryk.

Motoren er en 1,6i XU5JP (også kaldet BFZ) i en Peugeot 405 Style fra 1995. Motorstyringen er Magneti Marelli 8P.

En ny motorstyring er for mig en lidt voldsom investering, da jeg er studerende. Jeg søger derfor kontakt med andre personer, der har en bil med samme motor.
Måske en venlig sjæl vil tilbyde at vi hurtigt prøver at bytte styre-box - for at se om problemet følger styreboxen?

Bemærk at motoren er anvendt i mange forskellige Peugeot og Citroen biler. Er du i tvivl, tilbyder jeg gerne at undersøge stelnr.
Jeg kvitterer selvfølgelig gerne med en symbolsk belønning for tilbuddet!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger en venlig sjæl til hjælp med 405
  • #1   15. nov 2006 har godt nok også hørt noget om at styreboksene på de ældre peugeot'er godt kunne drille lidt.

og en ny motorstyring behøver jo ikk koste alverden. De kan fås brugt hos huggere til overkommelige priser.

men har du prøvet gasspjælds potentiometeret hvis denne motor altså kører med sådan et ...?

• #2   15. nov 2006 Ja den bruger potentiometer. Tro mig, jeg har snakket med et hav af folk, og alt er efterhånden prøvet - måske lige med undtagelse af udskiftning af lambda-sonden.

Nu prøver jeg udelukkelsesmetoden, og har ikke lyst til at bruge de 1000 kr. en brugt styrebox koster - såfremt det ikke hjælper på problemet..

Derfor min efterlysning af en hjælpsom sjæl.

• #3   15. nov 2006 Dvs. du har prøvet udskiftning af det gasspjældspotentiometer? Det var nemlig også min første tanke og er et kendt fænomen smiley

• #4   15. nov 2006 Utætheder i indsugningen giver lignende problemer smiley

Kommentér på:
Søger en venlig sjæl til hjælp med 405

Annonce