{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

Nicolai J
Nicolai J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Mercedes Vito w638 ABS/bremse problemer... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står med en gammel Mercedes Vito fra 98 (W638), som lyser i ABS lampen og pedalen synker til bunds når motoren er startet (kan pumpes hård uden at synke når motoren er slukket). Alle bremserkaliper, klodser og skiver er skiftet, og har målt alle ABS sensorer som nu også skulle virke. Jeg har prøvet at skifte ABS pumpen flere gange uden held.

Alle bremserne er også blevet luftet ud (på den "gammeldags" måde).

Jeg har læst mig til, at denne model af Vito har haft problemer med de første ABS pumper, hvor ventilerne sætter sig fast. Spørgsmålet er bare om der er noget som jeg har overset, eller jeg bare har været meget uheldig med de ABS pumper som jeg har skiftet.

Nogle forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes Vito w638 ABS/bremse problemer...
  • #1   8. sep 2018 har du prøvet at sætte en tester på den. nogen af dem skal jo udluftes med tester for at få luften ud af abs blokken. plus du også kan se vis den laver fejl på abs enheden når du sætter tester til den.
    https://m.aliexpress.com/item/32711674779.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&productId=32711674779&productSubject=OBDII-Cable-Connector-For-Mercedes-Benz-Sprinter-14-Pin-For-Old-Cars-Interface-Fits-Benz-14Pin
    og så vidt jeg husker skal du bruge det her gammel stik for at kunne udlæse din bil. sidst jeg gjorde det på sådan med min Delphi tester. der brugte jeg sådan et for at kunne gøre det. men har så også til alle de gamle/ældre biler af de forskellig stik.

• Nicolai J
    Nicolai J Tilmeldt:
    apr 2018

#2   12. sep 2018 Jeg har prøvet med min Delphi tester og har også omformer kablet som er et 38 pins. Men min Delphi tester kan ikke tage denne model.. Det kan godt være jeg bare bliver nød til at finde en tester som kan tage denne bil, for at løse problemet.

• #3   12. sep 2018 har du ikke to programmer i Delphi jeg har både til personbiler og til lastbiler/van . vis jeg ikke kan finde de str biler under personbiler. så bruger jeg lastbil programmet . der er de varebiler også under. Og tit flere modeller ..og den sidste Vito jeg hade min tester på var med 14 pin kabel. Og det virket fint.

• Nicolai J
    Nicolai J Tilmeldt:
    apr 2018

#4   13. sep 2018 Jo jeg har begge programmer, men har ikke prøvet det der hedder trucks. Jeg har ikke set om det også har varevogne, men det er jo meget logisk at de også er der. Jeg prøver det lige i morgen og ser om det virker, mange tak for svarende smiley

Men der skulle jo heller ikke være en forskel på hvilket kabel man bruger, så længe man har den omformer der passer. Hvilken årgang var din Vito siden den havde 14 pin?

• Nicolai J
    Nicolai J Tilmeldt:
    apr 2018

#5   13. sep 2018 Jeg har lige været inde i begge programmer, men uden held. Delphi tager kun en 2.2L, og jeg har en 2.3L td, fra 98 smiley

• #6   13. sep 2018 har du prøvet at gå helt ned i bunden når du vælge motor. og tag den der hedder alle typer motor ?. eller prøv og se om den vil læse din bil med en anden valgt motor . eller anden årgang. det tit det lykkes for mig vis ikke bil type. eller motor ikke er Der.

• Nicolai J
    Nicolai J Tilmeldt:
    apr 2018

#7   14. sep 2018 Ingen held på Delphi testeren overhovedet smiley Men vi har fået skiftet abs'en en sidste gang, efter at vi har målt at alle abs følere virker, og den melder ingen fejl mere. Pedalen virker stadig meget blød, men det er nok sådan de er. Den kan bremse og er lige blevet nysynet med det.

Vi fik en Bosch tester til at slette de airbags fejl som var på bilen, men nåede ikke at kigge på abs.
    Men mange tak for hjælpen

Kommentér på:
Mercedes Vito w638 ABS/bremse problemer...

Annonce