Mercedes Vito w638 ABS/bremse problemer... {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg står med en gammel Mercedes Vito fra 98 (W638), som lyser i ABS lampen og pedalen synker til bunds når motoren er startet (kan pumpes hård uden at synke når motoren er slukket). Alle bremserkaliper, klodser og skiver er skiftet, og har målt alle ABS sensorer som nu også skulle virke. Jeg har prøvet at skifte ABS pumpen flere gange uden held.
Alle bremserne er også blevet luftet ud (på den "gammeldags" måde).
Jeg har læst mig til, at denne model af Vito har haft problemer med de første ABS pumper, hvor ventilerne sætter sig fast. Spørgsmålet er bare om der er noget som jeg har overset, eller jeg bare har været meget uheldig med de ABS pumper som jeg har skiftet.
Nogle forslag?
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
https://m.aliexpress.com/item/32711674779.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&productId=32711674779&productSubject=OBDII-Cable-Connector-For-Mercedes-Benz-Sprinter-14-Pin-For-Old-Cars-Interface-Fits-Benz-14Pin
og så vidt jeg husker skal du bruge det her gammel stik for at kunne udlæse din bil. sidst jeg gjorde det på sådan med min Delphi tester. der brugte jeg sådan et for at kunne gøre det. men har så også til alle de gamle/ældre biler af de forskellig stik.
apr 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
nov 2016
apr 2018
Men der skulle jo heller ikke være en forskel på hvilket kabel man bruger, så længe man har den omformer der passer. Hvilken årgang var din Vito siden den havde 14 pin?
apr 2018
nov 2016
apr 2018
Vi fik en Bosch tester til at slette de airbags fejl som var på bilen, men nåede ikke at kigge på abs.
Men mange tak for hjælpen
Mercedes Vito w638 ABS/bremse problemer...