{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.365 visninger | Oprettet:

LarsB
LarsB
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 20

Motor tikker BMW 520d N47D20C {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Bmw 520d fra 2012 som har en underlig lyd.
Det er nærmest en tikke/bankelyd
Det er kun når bilen har stået stille 10-12 timer.
Der er intet i frigear, men kun når der er træk på ved lavere hastigheder om omdrejninger.
Altså kun når motoren er under belastning i de første 4 min.
Efter 3-4 min forsvinder det stille og roligt.

Bilen lyder sund og køre perfekt ud over det.

Jeg kan enten mistænke dyserne eller om kædestrammeen bruger for langt tid på at opbygge olietryk.

Nogen bud eller erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor tikker BMW 520d N47D20C
  • #1   25. sep 2018 Har oplevet på den motorkode at krumtappen kan knække ved en af sølerne. Det lyder lidt som et defekt svinghjul. Skal dog ikke sige at det dit problem.

Vh Claus

• #2   25. sep 2018 Mon ikke det bare er en ventilløfter der taber tryk ved at stå stille.
    Mvh. Gert

• LarsB
    LarsB Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 20
    #3   26. sep 2018 Hej Claus, tak for dit indput.
    Da den kører så perfekt ville det undre mig at der var noget knækket.

Gert H, det syntes jeg også lyder meget sandsynligt, men så må næste skridt vel være at prøve at skifte dem?

• #4   27. sep 2018 Det kan ikke ses på motorgangen.

Den ligger også som bulletin under fejlsøgning hos BMW.
    Det kan være mange ting som er galt, men uden fejlsøgning er det kun gætværk.

Men jeg vil da umiddelbart godt satse mine sparepenge på at det ikke er ventilløftere som er fejlen smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #5   4. aug 2019 Hej, har du fundet fejlen for så vil jeg meget gerne høre resultatet da min f10 520d gør præcis det samme når den har stået natten over. Det er kun ved sejtræk med lave omdrejninger og det kan svinge mellem kørsel fra 100 m, til 2-3 km. Inden den stopper, kører ellers perfekt. Havde det været en benzinmotor var jeg sikker på det var tændingsbanken.
    Venlig hilsen Brian

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   4. nov 2019 Hejsa, nogen af jer der har fundet årsagen og fået det lavet? Min har F11 520d har fået samme symptom. På diverse tyske fora kan jeg læse, at BMW er særdeles kulante og skifter alle 4 dyser på tilsvarende lyde som min. Men ved ikke om dette er årsagen?
    Hilsen Peter

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #7   2. mar 2020 Hejsa, jeg har fundet årsagen, Dyser var defekte.
    Lavede en returolietest og det så ikke så godt ud på cyl. 2 og 3. De lå meget uens i forhold til cyl. 1 og 4. Skiftede dem alle og så holdt tikke lyden op. Fik samtidig en bedre brændstoføkonomi;)
    Husk dyser skal kodes når de er skiftet.

• Troels K
    Troels K Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #8   2. mar 2020 Giv den en gang RVS-tec også er det væk efter 400 km! Klart den billigste og bedste måde at komme af med motor tikkeri på.

Kommentér på:
Motor tikker BMW 520d N47D20C

Annonce