{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Simon N
Simon N
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1

Tomgang + speedometer Audi A6 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har mig en gammel A6 (4B5, C5) 2,0 130 HK benzin (Motorkode: ALT).
Den har lidt problemer med tomgangen som ruller et par hundrede omdregninger op og ned. Når bilen startes kold, står den fint, men efter 1-2 minutter starter problemet. Der er ingen fejlkoder eller andet der indikerer fejl. Bilen kører og trækker fint.

En anden ting. Kølevandstemperaturmåleren og tankmåleren er ca. 'en halv skala' foran. Dvs. tanken er tom når den viser ca. 1/2 tank, og vandet er ~90° når den viser 110°. Det sjove er at reservetanklampen starter som den skal, når den er ved at være tom.

Håber nogen kan hjælpe med disse problemer, har googlet og googlet og søgt i forum her, uden held.

På forhånd tak.

Simon

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tomgang + speedometer Audi A6 2004
  • #2   26. sep 2018 #1 der er ingen fejlkoder siger han?

• #4   26. sep 2018 Du mener vel udlæs live værdier smiley men ja det glemmer mange at tjekke nu når de har tester på. de tjekker kun om der lægger fejlkoder. og det ikke altid det er nok at tjekke .

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    sep 2018

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   8. okt 2018 Hej Alle.
    Tak for svar. smiley

En lille update: Der var en gummislange til ventildækselsudluftningen der var mør og revnet. Så der blev suget falsk luft ved manifolden.
    Ved at google og læse en masse, kan jeg forstå denne årgang bare har dårlige speedometre, og der er forskellige firmaer der renoverer dem. Både målere og pixelfejl i display.

Kommentér på:
Tomgang + speedometer Audi A6 2004

Annonce