{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

VR6, olietryk {{forumTopicSubject}}

Hej

Har problemer med at min golf 3 Vr6 (AAA) fra 1992 efter 1-2 minutters kørsel begynder at blinke og hylde fra olielampen. og gerne når den skal begynde at arbejde lidt.

-Har fået målt oiletrykket og det ligger stabilt på 6 bar. (oliepumpen er helt ny)
-Begge kontakter er nye og virker fint.
-Der er forbindelse i begge ledninger.
- JA, der er nok oile på!

Nogen som har oplevet noget ligende, eller ved hvad jeg skal kigge efter?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VR6, olietryk
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   1. okt 2018 Tror der er noget galt med den nye pumpe se klip : "Normalt ligger olietrykket på en kold VR6 motor på omkring 7 bar v. 3000 omdrejninger. Det skal falde til 3-3.5 bar ved 3000 omdrejninger når motoren er driftsvarm. Det gør det ikke når oliepumpen er dårlig. Det forhøjede tryk er med til at øge trykket på kædestrammerne, som med tiden strækker kæderne. Når kæderne bliver strukket, så laver de slidmærker i glideskinnerne, og med tiden kan glideskinnerne endda knække, med motorhaveri til følge." sakset fra Kim b. vagcars..
    http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=2652

• #2   1. okt 2018 okay, så vil jeg prøve at se om jeg kan få den byttet. Tak for svar smiley

• #3   1. okt 2018 Du kan også have slidte lejer i krumtappen, for olie pumpen laver et flow af olie, men de små passager ved lejer osv giver selve olie trykket

• #4   1. okt 2018 kan du se olietryk mens du køre,
    ellers få monteret et olietryks ur,

så kan du se om den holder trykket, når den bliver varm,

for som skrevet ovenfor, kan slidt lejer, gøre at den mister olietryk når den bliver varm,
    da tolerancen bliver større og olien undviger hvor den ikke skal

• #5   1. okt 2018 Motoren har godt nok gået 300.000 km, så det kan godt være at jeg skulle skifte krumtaplejeren, bare for at være sikker.

Kommentér på:
VR6, olietryk

Annonce