{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.931 visninger | Oprettet:

Bjarke S
Bjarke S
Tilmeldt:
7. jan 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Meget mærkelig koblingsproblem, Focus mk3 '16 {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle i seje folk på BG!

Jeg har et finurligt problem med min bil, som flere mekanikere river sig i håret over. Jeg har søgt lidt rundt på nettet for en løsning, men kan ikke finde den gyldne løsning. I virkeligheden er det måske ét stort eller flere der hænger sammen?! Det bliver lidt langt nu, og håber der er nogen der kan hjælpe...

Nå, men jeg har en Ford Focus 2016, købt fra ny. Et par uger efter "garantien" udløber(70.000 km), begynder min kobling at te sig lidt underligt. Det virker som om koblingspunktet forsvinder længere og længere ned mod bunden, og til sidst er væk. Så den bliver hængende i gearerne, og jeg skal trykke flere gange på koblingen, før at den vil lade mig skifte. Det kan være både når den skal i gear og i fri-gear.

Så kan man pænt holde der ved et kryds og røre i benzinen, indtil den tager fat smiley

Det virker som om den har tabt trykket i hydraulikken. Min første tanke var den skulle have en ny koblingscylinder eller i bedste tilfælde, bare have noget mere Dot4 kørt i beholderen. Men det er kun koblingen og ikke i hverken bremser eller servo. Har dog lagt mærke til idag, at hvis jeg holder i et kryds, med foden hårdt på bremsen... så er det som om den også synker en lille-bitte smule hele tiden.

Nu er det så det begynder at blive lidt finurligt!

Jeg fik hende på værksted og de ringer til mig og fortæller at koblingscylinderen er helt fin. Bremser og det hele ligeså. Men de ville lige prøve at lufte systemet igennem, når nu jeg beskrev problemet som om den mister trykket.

Det virker så... i en 14 dages tid, så begynder det igen.. lige så stille. smiley

En anden ting jeg lægger mærke til er, når jeg har kørt lidt, og kobler ud(lad os sige kører på en landevej og skal dreje af), og sætter den i frigear og ruller... hvis jeg så træder på koblingen TAGER MOTOREN OMDREJNINGER!! Så kører den lige op til 23 - 2600 omdrejninger.
Og jeg kan gøre det et par gange før den stopper med det. Jeg kan ikke høre om motoren faktisk gør det, eller om det kun er omdrejningstælleren der viser det.. men hvordan H***** hænger det sammen?!?

Hvis vi ser bort fra den mærkelige "koblingsspeeder" der er, og kigger på det første problem, så sagde mekanikeren at der ikke var nogen utætheder på systemet, og der var ikke luft i, eller manglede væske. Hvorfor hjælper det så at lufte systemet igennem, og hvorfor virker det i en uge eller to?! Han snakkede noget om en mekanisk-hydralisk skifte-arm inde ved gearkassen. Men igen, hvorfor hjælper det så at lufte systemet?!!?

Og hvis der er nogen der har en ide til hvorfor motoren tager omdrejninger, når jeg træder på koblingen, og om de to ting hænger sammen, så hører jeg det også gerne.

Please, hjælp hvis du har nogen ideer!

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget mærkelig koblingsproblem, Focus mk3 '16
  • #1   25. okt 2018 Har oplevet noget lignede med en Passat. De forsøgte at skifte koblingen og udrykkerlejet og udluftede systemet, det hjalp et par dage. Men så kom det igen og det forsvandt hvergang den blev udluftede. Derefter skiftede vi cylinderene samt olie og derefter kørte den perfekt.

  • Bjarke S
    Bjarke S Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   25. okt 2018 @AMCHRISTENSEN

    Tak for svaret. Det er bare mærkeligt når de siger at cylinderen til koblingen ser rigtig fin ud og den ikke er problemet. Ja, jeg har så af gode grunde ikke selv haft snitterne i den, men ellers.


  • #3   26. okt 2018 Vis jeg ikke huske helt forkert så sider kobling slavecylender i gearkasse på din model og har det med at blive dårligt (taber lidt væske) og så vil du få det problem du snakker om

  • Bjarke S
    Bjarke S Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   26. okt 2018 Hej Dennis
    Tak for dit svar. Det er måske det mekanikeren talte om... men hvorfor hjælper det så at lufte systemet og er det også forbundet til det mærkelige med omdrejningerne?


  • #5   26. okt 2018 Bjarke S, det med at den tager omdrejninger, er jeg ret sikker på er fordi den har rev. matching. Prøv f.eks at kør i 3 gear, og når du så vil skifte til 4 gear så læg mærke at omdrejningerne ikke falder ned til tomgang, men den holder omdrejninger selv så det passer til 4 gear.

  • #6   26. okt 2018 Hvis ikke din mekaniker har tjekket koblingens slave og hovedcylinder så få dem til det.
    Eller bedre endnu, måske du skulle finde et andet værksted hvor der arbejder prof folk, som ved hvad de laver.


  • #7   26. okt 2018 Min tager også omdrejninger op/ned et par gange hvis jeg kører med fartpilot og skubber den i frigear uden at koble ud smiley

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #8   6. jun 2019 Hej .. jeg har et lignende problem .. fandt du ud af hvad der var galt præcist?

  • Bjarke S
    Bjarke S Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #9   6. jun 2019 Hej Morten J
    Mekanikkerne skiftede cylinderen, fordi de var overbevist om at det måtte være den, siden koblings slaven ikke var utæt. Men det hjalp ikke og så fik jeg skiftet slaven... vupti, problem solved! ?? træls at skulle 3 værksteder igennem med problemet


Kommentér på:
Meget mærkelig koblingsproblem, Focus mk3 '16

Annonce