{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

ABS Toyota sportsvan {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med en Toyota sportsvan fra 2005, den rusker i pedalen når bilen er lige ved at holde stille. Har prøvet med en obd2 tester og den viser ikke nogen fejl på ABS.
Hvad kan det være? Jeg har ikke haft hjulet af endnu da bilen ikke står ved mig men har selv kørt i bilen. ABS lampen lyser ikke.
Håber at i kan hjælpe.
Mvh Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS Toyota sportsvan
  • #2   27. okt 2018 Er det rust/skidt i kransen eller rust på selve føleren? Det skal siges at ABS lampen lyser ikke.

• #4   27. okt 2018 Super. Tak, det skal prøves snart. Men du mener at den går i stykker når den afmonteres kan jeg jo lige så godt bestille den inden jeg piller dem af.

• #5   28. okt 2018 kan være ABS ringe der er knækket.

sker tit på Opel i hvertfald, at en ring knækker, så kan ABS ikke finde ud af at alle hjul køre samme hastighed.
    også aktivers ABS lige inden man holder stille

• #6   28. okt 2018 jeg tror også på knækket abs ring

• #7   28. okt 2018 når jeg har oplevet det ske. har det enten været en knækket absring,eller den er bleven løs eller rusten. og det kan også være plastikken der er flækket til abs sensoren. eller abs sensoren er gået løs. Det nu mere vag jeg se det på hvor de kan være for tætte på eller for lang væk fra abs kransen af. så det burde ikke kun ske på en Toyota. nu når du har tester prøv at sætte den på,gå ind i live værdier hvor du har alle 4 hjul og drej et hjul adgangen. så kan du se om der er en der tæller underlige når hjulet køre langsomt lige inden det stopper. og kan du ikke det er det kun at tjekke alt visuelt

• #8   12. nov 2018 fik du det lavet ? Min far har en magen til nok det en avensis verso en 2.0 d4d. den har lige taget en pejlstang her den anden dag. så det lidt øv men har lige taget motoren ud og så nu mangler jeg bare og sætte en anden i.

• #9   12. nov 2018 Ja der blev skiftet begge følere foran da de var flækket og ret medtaget. Så begge blev skiftet og så kørte det igen.
    Det er sku da nederen, troede ikke at en Toyota kunne den slags ting.

• #10   12. nov 2018 Vores 2.0 d4d fra 2005 har rundet 451.000 km

• #11   12. nov 2018 okay den i min fars har lige rundet 350.000km. og så valgte den lige at begynde at banke fra en pejlstang af. den fik ellers altid skiftet olie og filter for hvert 10.000 km. så den har været passet godt i mens han har haft den. Han har kørt 110.000 km i den nu siden han købte den men ja alt kan stå af selv Toyota:-)

• #12   13. nov 2018 fik lige taget gearkassen og alt anden af den gamle motor i dag. der har været så meget slør i nummer 2 pejlstang at den lige frem har rørt toppen. så den har været tæt på at have stukket en stang ud gennem siden. nu skal jeg bare have flyttet alt over på den nye blok og top. plus jeg selvfølig montere ny vandpumpe og tandrem plus kobling og divs pakninger.

Kommentér på:
ABS Toyota sportsvan

Annonce