{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brembo bremser
  • #2   29. okt 2018 Hvor de er produceret har intet med kvaliteten at gøre...
    Hver især producerer de efter visse standarder så man får typisk hvad man betaler for

• #3   29. okt 2018 Jeg har dårlige erfaringer med Brembo på min chevrolet. Efter 800km var de skæve. Fik den byttet på garantien og 1000km på de nye skiver, så var de skæve igen.
    Blev sur og købte de billigste skiver jeg kunne finde på autodoc, og dem har jeg kørt ca 35000km med nu, og de er stadig lige.

Men jeg har da stadig købt Brembo til min projektbil smiley

• #5   29. okt 2018 jeg er af den overbevisning at der findes flere forskellige kvaliteter fra de forskellige firmaer der laver autodele. er ret sikker på man sagtens kan købe brembo skiver der bare fungere, ellers tror jeg squ ikke brembo ville have så høj en status ved motorsport, sportsvogne osv.

• #6   29. okt 2018 Det er til min varevogn som kører kurer og nu her har jeg TRW bremser på hele vejen rundt som indtil videre har kørt 28.000 km uden problemer.
    men bilen skal til syn inden 04.12.2018 og kan se at der efterhånden er slidt en lille fin kant på de forreste skiver - ca 1 x 1 mm dyb / bred og har før hørt at synsmanden ikke vil syne skiver med bare lidt kant.

og så har de restsalg på brembo skiver hos Thansen i øjeblikket så tænkte at nappe sådan et sæt denne gang hvis de er på højde med TRW som jeg har på nu - normalprisen på brembo er omkring 150 mere end TRW hos Thansen...

• #7   29. okt 2018 Jeg havde Brembo på Tesla'en, og selvom de bremser indimellem fik tæv, var der aldrig problemer med dem.

• #8   29. okt 2018 Ellers køb nogle EBC ultimax smiley

• #9   29. okt 2018 Har kørt 40k på et sæt til vores Mondeo, intet dårligt at sige om dem.

• #10   29. okt 2018 Jeg har købt zimmermann sportsbremser (skiver og klodser) præcis 1 år siden (kørt ca 30.000km) de er nu heeelt døde begge to smiley larmer og hyler vildt. Jeg har bestilt almindelig brembo på autodoc nu som er på vej. Nu må vi se hvordan det går? smiley

• #11   29. okt 2018 tror jeg napper brembo skiverne og så må vi se smiley

• #14   30. okt 2018 Må jeg lige få målt efter så, for der er masser af km tilbage i bremserne endnu hvis skiverne er over mål

• #15   30. okt 2018 Jeg købte brembo til min lexus, dog skal det siges at det var deres billige serie, jeg fik 2 skiver som begge var skæve, jeg fik dem rettet af da jeg ikke kunne få dem byttet da de havde været monteret (ftz) og nu efter Ca 4000 km skal de rettes af igen. Som der bliver nævnt tidligere i tråden så har alle mærker vel deres kvalitets serie og den billige

• #16   30. okt 2018 Jer med skæve skiver; husker i at følge producenternes anvisning for tilkøring af bremserne? I vejledningerne til Brembos skiver står følgende:

"Foretag afprøvning ved kørsel på vej, og undgå hårde opbremsninger på over 3 sekunder. Afprøvningen har til formål at sikre, at der ikke kommer støj eller vibrationer fra bremserne. Slutbrugeren rådes til at foretage en tilkøring ved at tilbagelægge en strækning på 200 km, med bløde og korte opbremsninger uden brug af ABS. PAS PÅ! En ukorrekt udført tilkøring kan forringe effektiviteten af bremseanlægget."

Derudover kan man flere steder læse, at man bør køre bremserne til ved at foretage en række jævne nedbremsninger fra fx. 80 km/t til 20 km/t, så man skiftevis varmer og køler bremserne. Vigtigt er, at man ikke bremserne hårdt ned til stilstand, med mindre det pga. trafiksituationen er nødvendigt, da dette kan gøre bremserne skæve indtil de er kørt til.

• #17   30. okt 2018 Har kun haft problemer med brembo skiver, de bliver typisk skæve. Så det er ikke noget jeg montere på nogen af mine biler, og når det kommer til det med at køre dem til så nej så følger jeg ikke Brembos anvisninger for hvis en skive der 40% billigere af et mærke som forumline ikke bliver skæve så bør Brembo nok heller ikke

• #18   31. okt 2018 Så er de monteret smiley

profilbillede
  • #20   31. okt 2018 Kryds slebet? Mener du ikke bare de normale bearbejdningsspor der er?

Det med tilkøring af bremser har jeg aldrig nogen sinde gjort.
    Om kvalitet og pris hænger sammen med skiver og klodser har jeg svært ved at finde ud af, har kært med billige som har været gode, og dyre som har været elendige.
    Skæveskiver, eller bremser som "hopper" vil jeg sige i 8 ud af 10 tilfælde skyldes elendigt udført arbejde, eller voldsom behandling af dem.

• #22   31. okt 2018 Hr Perfid!!!
    Hvor kom det lige fra, eller er det bare endnu en tråd du vil ødelægge.....

Kommentér på:
Brembo bremser

Annonce