{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Opgradering af ECU på Golf 4 1999 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg er rimelig ny i "fritids mekaniker branchen", så jeg ville lige hører om der var nogle kloge hoveder der kan svare på mit spørgsmål?

Min bil er en VW Golf 4 1.8T 20v GTI fra 1999.
Originalt sidder der en AGU motor i den, men den tidligere ejer har skiftet den ud med en ARZ motor.

Spørgsmålet er:
Ville jeg kunne sætte en ECU fra en nyere model end min egen, over i min?

Grunden til at jeg spørger, er fordi min styreboks ikke understøtter læsning fra en ELM327 tester (og ja, jeg har testet den på en nyere bil, hvor det virker fint), så om jeg kunne sætte en nyere ECU i min, så testeren ville kunne aflæse fejlkoder osv.

Mvh
Jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opgradering af ECU på Golf 4 1999
  • #3   1. nov 2018 ville også sige lige som Chris køb en tester i stedet for at udskifte din ecu. evt køb en vag com tester. der kun er til vag biler. og det med at bytte din ecu ud. Det nok ikke så nemt for ham der har lagt den anden type motor i din bil en arz. for vis jeg husker rigtig så er den født med e-gas og så må han jo have taget indsugning manifolden ad og monteret den fra agu motoren af. for er den ikke uden e-gas. det vil sige med gaskabel?. og så vis du vil sætte den nyere ecu i. så skal du skiftet dit ledning net til motoren og montere e-gas gasspjæld/indsugning manifold også... men ellers den her tester kan nemt læse din ecu ud.
    https://www.bilgalleri.dk/ubegraenset-vcds--vagcom-diagnose-kabel-til-vw---audi---skoda--seat/id-2225082
    og hvad ellers du skal bruge og kode

Kommentér på:
Opgradering af ECU på Golf 4 1999

Annonce