{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

VW Passat benzinproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Har fået et problem jeg gerne vil have lidt hjælp til... Det drejer sig om min passat.. se evt. min profil smiley

Den er begyndt at bruge MEGET benzin... hvilket i sagens natur IKKE er godt... jeg har derfor gjort følgende... Skiftet karburatoren, da schokerhuset var ødelagt... fået den nye karburator finjusteret.. karburatoren er derfor ikke problemet... jeg har skiftet samtlige gummi-benzinslanger i motorrummet, samt benzinfilteret i motorrummet... så de er heller ikke problemet... problemet er som følger:

Når man kører i bilen, kan den pludselig midste ALT trækkraft... for til sidst at gå i stå... Selv om man træder speederen i bund, sker der intet.. hvis den endelig beslutter sig for at accelerere, er det meget vagt...
jeg har derfor antaget, at det måtte være noget med benzintilførslen... derfor at alt før beskrevet skiftet... men lige lidt hjælper det.... lige som man kører aller bedst, går den pludselig helt død og midster alt trækkraft... Hvad værre er, at jeg har lagt mærke til, at når den gør det, så kan man synligt se på måleren at den midster benzin... IKKE GODT... jeg har tjekket benzinslangerne fra motorrummet og om til tanken... de ser fine ud... problemet er ved tanken... tror jeg... her har jeg via et servicehul i bagarerummet, kommet ind til der hvor den suger og afleverer benzinen... her går to tykke gummislanger ud... de må gå på de tynde benzinslanger et sted over tanken...

Kan man komme til dem for at se om de er tærret , uden at afmontere tanken???

Derudover har jeg bemærket at der bag påfyldningshullet er en slags hane.. denne er hverken lukket eller helt åben.

Hvad gør denne hane??

Derudover er der en slange der går ud bag denne... den sidder meget løst fast og jeg har den mistænkt for at være utæt..

Hvor går denne slange hen?? og hvad funktion har den, da det vist ikke er der den suger benzin..

Hvad funktion har hanen? skal den være åben eller lukket??

Håber der er nogen der kan hjælpe mig... for... det er sq træls at vide, at man tilsyneladende smider god benzin ud til ingen ting... det skidt er sq dyrt nok i forvejen, hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Passat benzinproblemer
  • #1   4. dec 2006 Tjekket nogle vacum slanger?

<b>AJay

• #2   4. dec 2006 Hejsa.

Jamen det er alles mareridt når det sker smiley

Den slange du ser i bag, er bare udluftning til tanken. Skal hænge løs.
    Bruger du karburatorsprit? Det er lige ved at være sæson for det nemlig. Dvs. når temp. udenfor når ned under 10 grader, vil indsugningsluften som kommer ned i karburatorens venturi fryse til is og blokere for luftdyser og andre vitale dele.
    Karburatorsprit modvirker dette problem ganske effektivt.

Ellers skal du holde meget øje med Chookerspjældet oveni karburatoren. Den må ikke lukke helt til under nogen omstændigheder.

• #3   4. dec 2006 Alle vaccumslanger på karburatoren er efterset... Har også tjekket vaccum i benzinslangerne fra tank og frem... der er en lækage et sted :o( problemet er bare hvor

• #4   4. dec 2006 Ahhhh.. vil da prøve karburatorsprit.. intet er for godt til passaten smiley men.. den der udluftningsslange... er hanen forbundet til den? og skal den være åben eller lukket?

Kommentér på:
VW Passat benzinproblemer

Annonce