{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.052 visninger | Oprettet:

Johnny K
Johnny K
Tilmeldt:
11. nov 2018
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 10

Skift bremseklodser Renault Scenic III {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde som kan fortælle hvordan man skifter de bagerste bremseklodser på en Renault Scenic III? Der hvor jeg er "strandet" er, at jeg ikke kan få de gamle bremseklodser af den clips de sidder i. Ved visning af youtubevideoer kan jeg ikke se den samme clips!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift bremseklodser Renault Scenic III
  • #1   11. nov 2018 Der skal ikke være clips på. Hvis det er uden el pbremse, er der en fjeder på inderste klods.
    De plejer at gro fast på åget, men prøv at smid et billede op.
    Husk der skal tester på hvis det er med el pbremse.


  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 10
    #2   11. nov 2018 Hej Kim
    Tak for svaret. Det er med aut.el bremse og der er klart en eller anden form for clips. Undrer mig lidt, hvis der skal en tester på, for det er da kun “hardware” der udskiftes! Kan godt være jeg skal overlade det til en profesionel;)


  • #3   11. nov 2018 Det et fordi når den er elektrisk må du ikke bare presse den tilbage, og det er det man bruger en tester til.

  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 10
    #4   11. nov 2018 Ok det giver mening - tak for svarene

  • #5   11. nov 2018 køre din med el motor i hver caliber bag ? eller er det lige som Renault Grand s 2 hvor der går et kabel ud til hvor siden og hvor den har kun en motor under bilen der trækker i kablet ?. for vis det er lige som den gamle model er det ikke noget problem at udskifte de bremseklodser bag. da det bare er at skrue stemplet ind lige som biler med manuel håndbremsen .

  • #7   11. nov 2018 På en scenic 3 med elbremse skal håndbremse i "service" mode, hvor stemplerne kan presses til med en papegøje(ligesom de forreste)... Der er mange der har smadret caliberen pga. manglende opmærksomhed på "service" mode..

  • #8   11. nov 2018 Jeg har med succes før demonteret elmotoren på caliberne, så kan du med en unbracho skrue stemplet ud så du kan skifte klodserne, det vigtigste er at få samme afstand fra klodserne til skiven før og efter. Har virket fint for mig da jeg havde tilsvarende bil.

  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 10
    #9   11. nov 2018 Hej alle
    Lyder som om den bare skal I servicemode, men det løser desværre ikke min udfordring med at få de gamle bremseklodser af. Tror jeg dropper mit “gør det selv projekt”:(


  • #10   11. nov 2018 Har du ikke de nye klodser hvor du evt. Kan se hvordan de ser ud på bagsiden.
    Nogle gange kan de blikfjedre side fast inde i stemplet i kaliberen, og så skal de bare trækkes af.
    Men du kunne jo også lige ligge et billede op her i tråden.


  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 10
    #11   11. nov 2018 Ok prøver lige med et billede en af de nærmeste dage

  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 10
    #12   12. nov 2018 Så er jeg kommet så langt, at jeg ved, at der er en servomotor på hver hjul og at jeg skal sætte bremsen i "servicemode" - OK til det. Udfordringen er nu hvordan jeg får de gamle bremseklodser af (sidder i en mærkelig clips). Derudover også om stemplet skal presses tilbage eller skrues tilbage? Se vedhæftede billeder

    profilbillede
  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 10
    #13   12. nov 2018 Lige et billede mere:-)

    profilbillede
  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 10
    #14   12. nov 2018 og et sidste...

    profilbillede
  • #15   12. nov 2018 Du skal have åg af, og skubbe dem ind mod midten.
    Sætter du ikke nye skiver på?
    Kan se bremserne har hængt, da de har fået et rødlig skær.
    Hvis bremserne serviceres korrekt, holder skiver og klodser lige længe.


  • #16   12. nov 2018 Denne klodser sider fast fordi de er rustet fast, så giv dem nogle klø.
    Stemplet skal skrues og presses tilbage, men hvis servo motoren ikke selv kører tilbage, så kan du bøje gevind akslen inde i kaliberen.
    Men det er et simpelt resultat af af mange mekanikere er stroppet med at bruge smørelse, som man ellers har gjort i over 100 år.


  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 10
    #17   12. nov 2018 Takker for svar. Synes egentlig at skiverne ser ok ud - skiver/bremser har kun kørt 40.000 km. Tænke nok at åg skulle af - det er specialskrue, så vælger at få det lavet på værksted.

  • #18   12. nov 2018 Det vel bare en torx du skal bruge til at løsne de bremseåger

  • #19   12. nov 2018 Og du brude nu kunne slå klodserne ud uden af tage bremseåg af, det er bare nemmere at rense åget når den er afmonteret.

  • #20   12. nov 2018 Stemplerne skal IKKE presses tilbage så ødelægger du dine kaliber/servomotor.
    Hvis du har den rigtige tester så burde de køre med tilbage når den bliver sat i service mode. Eller du kan gøre som jeg beskriver, lad være med at mosle rundt med en kæmpe tang for så risiker du også at ødelægge noget. En ny kaliber med servomotor koster vidst i omegnen af 2500 ved Renault.
    Du burde overveje at skifte dine skiver, selv om jeg godt er klar over at de koster lidt da lejerne sidder i dem.
    Få nu renset al rust ordentligt af og få det smurt rigtigt op inden du samler det igen


  • #21   12. nov 2018 Gentagelser er alting godt, så er han jo advaret. ??

Kommentér på:
Skift bremseklodser Renault Scenic III

Annonce