{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.476 visninger | Oprettet:

Fiat panda bundprop - utæt {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg var netop skiftet olie på vores Fiat panda. Og bundprop er af den type uden “krave” som denne
https://landberg.dk/m22x15x13-bundprop-p1774

Den hamle sad ret godt fast og stak en my ud af hullet. Men når jeg skruer den nye i synes jeg ikke den stopper på noget tidspunkt og er bange for den fortsætter op i bundkaret hvis jeg blir bed med at skrue.
Tænkte den måske ville fæstne sig bår moteren blev varm, men det gjorde den ikke, så den drypper noget nu.

Skal jeg skrue de længere op eller bruger man noget forsejling til disse typer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat panda bundprop - utæt
  • #2   11. nov 2018 Mon ikke at bundproppen tætner mod en konus eller indsnævring i toppen af hullet.
    Normalt vil det ikke være gevindet, som skal tætne, men en anlægsflade.
    Hvor høj er den gamle prop?

• #3   11. nov 2018 Både gammel og ny bundprop er 13 mm

Tænker også der burde være en indsnævring i toppen men føltes bare ikke sådan da jeg sagt fingeren derop og den gamle bundprop sad slet ikke så langt op i hullet.

• #4   11. nov 2018 normalt skrue man sådan en bundprop i, til den sidder fast.
    tænker det er konisk gevind, så derfor den bliver stram

den nye prop, kan være lavet forkert, så gevindet er lige.
    så vil den aldrig bliver stram.

men for og få det tæt, kan du bruge noget hvidt paktape, som bruges af VVS til rør.
    husk dog lige og gør gevindet lidt ru.
    eller kan tapen glide rundt når man skrue bundproppen i.

• #6   11. nov 2018 Det gir mening at den den skal være konisk, bundproppen. Måske den nye fra t/Hansi er forkert lavet. Prøver med noget paktape eller en ny prop.
    Tak

• #8   11. nov 2018 Ved det! men det er nu samme fabrikat og varekode som andre forhandlere.

• #10   11. nov 2018 Betaler gerne for den hos Fiat, men nu er en bundprop bare en temlig simpel ting som jeg tidligere har købt hos th uden problemer. Men man skal jo lige lære det igen engang imellem.
    Men nu er den tæt med hjælp af paktape indtil jeg har en ny prop.

God aften

• #11   11. nov 2018 Jeg giver kun 14 kr + moms for en bundprop hos Toyota, thansen tager 30...

• #13   12. nov 2018 Ellers giv den noget pak tape så holder det. Havde samme problem på min Getz

Kommentér på:
Fiat panda bundprop - utæt

Annonce