{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.682 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 6

Kabineblæser stoppede pludseligt med at virke i 206 sw {{forumTopicSubject}}

Hej Alle. Jeg er helt ny herinde men jeg er desperat efter hjælp.

Jeg har lige været ude i går og købe en brugt bil af privat da jeg stod i en akut situation.. Bilen virker til at være rigtig fin og fik også en prøvetur på motorvej osv.

Der er tale om en Peugeot 206 sw 1.4 hdi fra 03

Da jeg var på vej hjem stoppede blæseren i kabinen bare med at virke. Jeg kan slet ikke få den i gang på nogle indstillinger. Jeg har tjekket sikringer men frygter måske det kan være blæsermotoren eller måske noget værre? Jeg frygter det ret meget da det jo skal til at blive rigtig koldt.

Jeg bor på lolland og tør ikke køre den til min lokale mekaniker da han har taget ræven på mig 2 gange før (begge biler er skrottede efter de blev "fixet" dernede.

Er der nogen på lolland & Falster eller Sydsjælland der måske kan hjælpe mig med at finde fejlen? På forhånd rigtig mange tak for jeres hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kabineblæser stoppede pludseligt med at virke i 206 sw
  • #1   15. nov 2018 temlig sikker blæser modstanderen der er brændt af.

men den sidder på siden af varmekasse på sådan en som din,

• #2   15. nov 2018 Der sidder en blæsermodstand, det er nok den eller bundstykket i tændningslåsen.
    Prøv at "vride lidt rundt" med nøglen når bilen er tændt. Starter blæseren er det bundstykket.
    Men har også prøvet at det var brændte kabler ved blæsermodstand og defekt kontrolpanel i instrumentbrættet.

• #3   15. nov 2018 Måske det kan hjælpe

profilbillede
  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    nov 2018

#4   15. nov 2018 Hey og tak smiley .. Det er i hvert fald rart med en tegning smiley .. tak for billedet

• #5   15. nov 2018 Hvor bor du henne på lolland

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    nov 2018

#6   15. nov 2018 Bare virkelig underligt at det virkede under prøvekørsel og da jeg skulle køre 40km hjem stoppede det helt og har ikke kunnet tænde siden .. håber det bare er en modstand og sorry jeg kun fik svaret på det med billedet men de andre svar var mærkeligt nok ikke synlige tidligere smiley

• #7   15. nov 2018 Hvis blæsermodstanden/formodstanden futter af plejer man at kunne aktivere blæseren på højeste trin, så det kan være selve motoren eller dit bundstykke der er defekt

• #9   15. nov 2018 Ellers er Jesper i Nakskov bilcenter en fair men travl mand smiley Tror egentligt de er kommet med i automester eller en af de andre kæder så måske de hedder noget andet nu, men de ligger på højevej og har også bilsyn smiley

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    nov 2018

#10   16. nov 2018 Jeg siger tak for alle jeres svar.. Har testet blæser på alle indstillinger jeg kunne drømme af. Jeg har vrikket med nøglen og der er heller ingen reaktion, så det må vel være blæsermotoren ..

Ekstra spørgsmål
    Har lagt mærke til at den hyler lidt når man drejer skarpt. Tænker om det er servomotoren? Der er masser af væske på . På forhånd tak..

Tak for jeres bud med mekanikere .. Det kan desværre ikke lade sig gøre de næste 14 dage, da det med bilen kom uventet. Havde lidt håbet på en venlig sjæl der måske kunne hjælpe med fejlfindingen og så kunne jeg måske selv skifte delene smiley Igen tak for svarene

• #11   16. nov 2018 Har du tjekket sikringen, og har du udmålt om der er 12v ud til blæsermotoren? Og har du prøvet at sætte strøm direkte på motoren fra batteriet og se om den vil køre?

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    nov 2018

#12   16. nov 2018 Sikringerne er tjekket. Har ikke værktøj eller styr på det andet. Skal først lige finde motoren. Hørte at de på de fleste sad nede foran ved passagersiden men kan absolut intet se pga handskerummet .. Kan lige få en hånd op bagved

• #13   16. nov 2018 206 sider den ikke oppe over speederpedal ind i varmeapparat? altså i venstre side af varmeapparat helt oppe under instrumentbord , mener jeg har hørt det.. ? ret hvis jeg er fejl på den.

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    nov 2018

#14   16. nov 2018 Vil jeg straks tjekke op på i morgen fisker smiley tak for info

Kommentér på:
Kabineblæser stoppede pludseligt med at virke i 206 sw

Annonce