{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

Golf 4 1.9 tdi mister trækkraft {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 2001 1.9 tdi 90HK som har mistet en del trækkraft. Der er ikke noget i displayet der indikerer noget, men den er tydeligvis i et slags nødprogram.
Samtidigt siger motoren en del anderledes, den lyder mere som en gammeldags dieselbil (hakker mere i det).
Der har ikke været en tester på endnu, men det er selvfølgelig planen.

Det er helt nedefra, at den er i "nødprogram" og ikke kun efter f. eks. 110-120km/t som jeg kan læse mange andre indlæg om.

Er der en der allerede nu har en idé om, hvad det kan være?

Venligst
Allan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 1.9 tdi mister trækkraft
  • #1   26. nov 2018 prøv at tjekke alle dine vacum slanger at de er ok. og tjek at tryk slanger fra turbo til intercooler og til indsugning ikke er flækket et sted. men ellers er der nok ikke anden end at vente og sætte den tester til og se hvad fejl der er. og hvad med diesel filter har du skiftet det for nylig det kan jo være halvt stoppet. og det samme med luftfilter. Det kan også være turboen der er slidt op.

• #2   26. nov 2018 Jeg har skiftet brændstoffiltret 3 gange tidligere og skal snart skiften igen. Det sammen med luftfiltret. Har det til at ligge allerede. Den har desuden gået 294.000km pt.

Vil prøve at se på styretryksslanger og trykslangerne som du skriver. Tak for indspark smiley

• #3   26. nov 2018 Eller en død LMM (luftmassemåler).

• #4   26. nov 2018 Jeg har også læst om LMM andre steder. Jeg ville dog måske forvente, at det ville give et noget ujævnt optræk, hvilken den på ingen måde har. Den er bare meget langsom, det er det eneste.

• #5   26. nov 2018 da min luftmængdemåler på min tdier gik til der blev bilen langsom men kørte stadig normal i motoren. bare den føles som 30 hk var væk. så det kan evt godt være luftmængdemåler der er dårlig. men det kan du nemt se når du får tester på om den lmm virker som den skal. på min der lå der en fejlkode på det. men ellers vis der ikke gør det så kan du nemt teste den via live data. du kan også tjekket ledninger og stik til den først da de kan knække ledninger til den lmm eller stikket er dårlig.

• #6   26. nov 2018 Freeway

Ok, det vil jeg også prøve smiley Det var blot min erfaring fra tidligere, at en død lmm gav en meget ujævn gang ved acceleration. Men ok, jeg skal have den tester på snarest.

• #7   26. nov 2018 Jeg havde et lignende problem efter skift af tandrem - føltes som om turboen ikke virkede og synes den lød lidt som en fiskekutter.
    Satte tester på og fik fejlen P3105 - Valve for intake manifold flap. Det viste sig, at da jeg afmonterede fronten for at skifte tandremmen, var ledningen til styringen af manifoldspjældet knækket helt over, da isoleringen var ødelagt og lederne irret, så det kunne også være et sted at kigge. Isoleringen om ledningerne har det med at blive sprødt og knække, og så kan der komme fugt til kobberlederne.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #8   26. nov 2018 Da min søn købte sin Golf 1.9 tdi havde den ingen trækkraft,kunne ikke få den over 65km/t,vil gætte på den havde 20hk.
    Det viste sig at EGR ventilen konstant stod ca. 30% åben så den blev blændet af og den kørte igen som den skulle.

• #9   26. nov 2018 Også tjek om dine tryk slanger suger sig sammen når du giver gas, så er din turbo død smiley

Kommentér på:
Golf 4 1.9 tdi mister trækkraft

Annonce