{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.763 visninger | Oprettet:

Speedometer virker ikke {{forumTopicSubject}}

Står med håret i postkassen!
Jeg har skiftet topstykke, med alt hvad der hører til men nu virker mit speedometer ikke, mærkeligt nok, det er bare helt sort, intet virker og bilen vil naturligvis ikke starte da startspærren, kører over speedometeret. Der er blevet målt de 3 ledninger, som går ud til det og de var i orden. Sikringerne er i orden. Har prøvet med et andet speedometer og det virkede periodisk. Mit eget virkede så igen i små 5 minutter.
Vcds skrev, Gateway databus - kombi
Intet signal/kommunikation

Hjæææælp!!

Seat altea fr 2.0 TDI fra 07


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedometer virker ikke
  • #1   23. dec 2018 Det kan jo være at tingene ikke er relaterede men..
    i
    Har du spildt for meget i motorrummet ?..
    Væske i ekspansionbeh sensor fører til kortslutning og er et kendt issue... det futter bla printbaner...
    Derudover kan Can signal jo blive påvirket af flere ting..
    Du må i gang med at måle..


  • #2   23. dec 2018 prøv lige at tjekke selve motor ledningnettet hvor det går ind i bilen. om i har fået rykket i det så nogen stik er gået løs.til evt ecu og samler stik til indvendig ledningnet. har set det ske før vis folk rykker for meget i det. tjek også at alle stil til motor og korossen er ok og er monteret som de skal. tjek også der ikke er en der er knækket

  • #3   23. dec 2018 Prøv at afbryde batteriet i 5 minutter
    Polonjørn


  • #5   24. dec 2018 Har mødt folk som ikke kunne have at ledninger til can bus var snoet hvorefter de rette dem så de blev lige. Can bussen skal være snoet hele vejen ellers virker den ikke.

Kommentér på:
Speedometer virker ikke

Annonce