El fejl på Audi A4 B5 1.9 Tdi {{forumTopicSubject}}
Hej!
Det er 100 år siden jeg sidst har været her på siden.
Jeg håber en af jer kan hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg skal søge en el-fejl på min bil.
Når jeg drejer nøglen til tænding så lyser alle lamper som normalt men nogen af dem, samt lyset i klimaanlægget er svagt. Den kommer efter nogle sekunder med en alarm og blinker.
Hvis jeg, mens der er tænding på, sætter bilen i bakgear går alle lamper ud.
Bilen kan godt starte men går ofte ud med det samme når alarmen kommer.
Somme tider, inden fejlen blev meget alvorlig med startproblemer, kunne jeg godt opleve at bilen gik ud når den blev sat i bakgear.
Bilen laver fejlkoder
P1570 - Motorstyreenhed spærret
Sporadisk
00626 - Kontrollampe for forglødetid Afbrydelse/kortslutning til stel
Sporadisk
Jeg har tjekket stelforbindelser fra batteri til stel, samt fra motor til stel. De er ok.
Jeg har desuden haft dækslerne af ved motorstyring samt sikringsboks og ved pedalerne for at se om der er en åbenlys fejl. -Jeg kan ikke se noget, hverken fugt eller ir, men har givet lidt kontaktspray når jeg har samlet noget igen.
Jeg har taget stikket af til baklyskontakten, og det betyder at den ikke slukker alle lamper ved at sætte i bakgear, men fejlen hvor de lyser svagt og går i alarm er der stadig.
Aner ikke hvad jeg skal prøve.
Det er en 1.9 tdi AFN, som ligger i mange VAG biler fra 1997-2000. Håber der en nogen her der kan hjælpe eller pege i retning af et forum hvor eksperterne findes.
På forhånd tak
Torben
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 42 Svar: 2.194
Mvh. Gert
sep 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 2
Jeg har plastik omkring ratstammen afmonteret nu, og der er ingen synlige problemer. Har giver motion og kontaktspray til alle stik.
Dog har jeg lige bemærket at fejlen ikke kommer hvis jeg drejer nøglen hurtigt! Tyder det ikke på en fejl i selve tændingsbundstykket?
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 611 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.636
Har lige meldt mig ind i Audi gruppen her, men der sker vidst ikke for meget pt.
https://www.bilgalleri.dk/grupper/audia4b5
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 42 Svar: 2.194
Du kan ikke se på det lille stik om det danner forbindelse, så af og på med stikket nogle gange og gerne noget kontaktrens.
Som Allan skriver kan det også være bundstykket der driller. De har det med at revne i plastikket.
Mvh. Gert
El fejl på Audi A4 B5 1.9 Tdi