{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e46 motor
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   15. jan 2019 Der er ingen forskel på selve motoren (Udover svinghjul osv=
    )
    Men bolte osv passer rundt.
    Motorstyringen vil dog give problemer, da der er ekstra "Sikkerhed" i en bil med aut gear, så den ikke kan startes i gear fx, så det skal lige pilles fra, før den vil virke med manuelkasse, medmindre du forsætter med samme motorstyring, som du kan gøre, hvis det er samme motorkode


  • #2   15. jan 2019 Hvordan pilles det fra så den kan starte i gear

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #3   15. jan 2019 Skal gøres i ledningsnettet et sted, der skal du finde ledningsdiagram smiley
    Kan nemlig ik helt huske det

    Men har selv gjort det, vi tog bare ledningsnettet fra den gamle motor, inkl motorstyring og smed på otor fra aut bilen smiley
    Men det var også bare en 325ia til 325i, så ingen ydelses forskel på de 2 biler


  • #4   15. jan 2019 Her er det også motor skift fra en 2.2 til 2.2

  • #5   15. jan 2019 På 320d (150hk) der er der forskel på vandpumpen (montering af viskose blæser på automat og elektrisk blæser på manuel) og rørføringen ved vandpumpen, da automatgear har EGR køler.
    Har selv smidt en automat 320d motor i en manuel 320d og har begge slags.
    Tog blot den "rå" motor og smed i og genbrugte alt resterende fra manuel motor, så nær som jeg ikke gad skifte vandpumpe, da motoren var forholdsvis ny og den er nem at skifte efterfølgende og gevindet til viskoeblæser ikke sidder i vejen for den elektriske blæser kasse.


Kommentér på:
BMW e46 motor

Annonce