Fejludlæsning, hjælp til at forstå {{forumTopicSubject}}
Jeg havde nogen problemer med vores Peugeot 207 1,6 vti. Den hakkede i det på motorvejen, og motorlampen begyndte at lyse..
Fik den over til en mekanikker i nærheden, som lavede en udlæsning på den. Han sagde at der er flere ting galt. Bl.a. skal tændrør skiftes, og så virker lambdasonden ikke.. Og så skal den have skiftet olie og filter. Og så skal oliedækslet skiftes. Mener der var nogen flere ting galt. Han skulle have minimum 6-7000 kr. for at lave det!
Nu vil jeg lige lave det jeg kan selv. Tændrør har jeg købt, og skifter dem i eftermiddag. Olie og filter samt dæksel burde jeg også kunne hitte ud af.. Kan I hjælpe med at tyde fejludlæsningen?
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 207 Svar: 655
sep 2011
Følger: 3 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 633
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
På den type motor plejer ventildæksel pakningen (den bløde gummipakning rundt i selve dækslet) at blive hård som plastik, som resultere i oliespild og olie render ned til tændrør/spoler og er med til at ødelægge dem. Også arvet fra BMW, det med hårde pakninger.
Vi lavede en fuldstændig tilsvarende din med samme problemer igår på jobbet.
Har ikke skiftet en lambda sonde endnu på sådan en motor. Så jeg ville koncentrere mig om tændings problemerne.
Fejludlæsning, hjælp til at forstå