{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Theis B
Theis B
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1

Ventilcheck på Peugeot 107 fra 2008 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg har en 107 fra 2008, som nu har gået 89k og skal have lavet 90.000 tjek. Jeg synes der står lidt forskelligt på nettet om man behøver at splitte dytten ad for at lave ventilchecket, eller om det er ligegyldigt. Jeg har fået tilbud fra et par værksteder på Autobutler, og umiddelbart er der ingen af dem som laver ventilchecket alligevel som en del af deres standard check. Hvis man kan slippe for at lave det, så kan jeg selv lave servicet til de 500 dadler som olie + dele koster, men hvis der skal laves ventilcheck vil jeg have den forbi en mekker, for jeg har sgu ikke lige plads, eller fingernemhed til at skille dyret så meget ad. Det er også en ordentlig slat penge at bruge 3-4000 på et service på en bil til 25.000, hvis behovet slet ikke er der ..

Er der nogen, som har noget input?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ventilcheck på Peugeot 107 fra 2008
  • #1   24. jan 2019 jamen nu når motor går tikker den så fra ventiler af ?. for vis den gør så skal du da have tjekket det. Men går den så lydløs som sådan en nu kan. Så kan jeg ikke se nogen grund til at skulle justere/tjekke Det. Men det er jo min personlige mening.

• Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
    #2   24. jan 2019 Jah, altså mit utrænede øre kan ikke høre nogen som helst tikken. Det er også mere om den lige pludselig står af hvis man ikke får det tjekket, eller om den begynder at tikke stille og roligt, for så kan jeg jo bare få dem justeret på det tidspunkt hvis det er ..

• #3   24. jan 2019 Hvis ikke den tikker, så lad det være.

Og nej der sker ikke synderligt ved den tikker.
    Og ja så kan du få det lavet der.

• #4   25. jan 2019 Så vidt jeg husker, stiller man ventiler med shims, men mange af de små potter har kørt 200.000 uden at få stillet ventiler, så sålænge din bil lyder sund, og din benzin økonomi er god så lad det være..

Konen har haft en ny Aygo, der begyndte at tikke mere efter 30.000km, og min nuværende c1 har kørt 120.000km og tikker ligesådan, så bare slap af, og tjek oliestand en gang i mellem

• #5   25. jan 2019 Det er kun lydkontrol der er med i et 90.000km service.

Kommentér på:
Ventilcheck på Peugeot 107 fra 2008

Annonce