Føring af luftfilter til tågelygte Føring af luftfilter til tågelygte
Kan godt være jeg spørg dumt, men nu har jeg siddet og set flere at de fører deres åbenluftfilter helt ned til tågelygten på deres sænket biler, men er det egentligt godt ? Er det ikke bedre at fortrække at føre det lidt højere ? Tænker hvis man skulle ramme en vandpyt går det så ikke direkte ind i filteret ? Ved godt selve filteret burde afvise en del, men direkte at komme i kontakt med vand ? Nu tænker jeg på folk som har ført det sådan, at man ren faktisk kan stå og glo direkte ind på selve filteret, så det er helt åbent der nede
Bare en tanke jeg havde
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
de fleste der sætter det lort på har en bil uden kræfter men de kan åbenbart godt li larm
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.204
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.998
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.911
Det er ofte de samme typer der gerne øger effekten på sin motor med 100% og kører videre med standard bremser der kun skiftes når de er helt nedslidte.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.092
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.603
En motor dør altså ikke af lidt fugt og der er alligevel et stykke vej op igennem rørføring til filter
Tilgengæld bliver filteret hurtigt beskidt, og slipper mere skidt imellem, så man skal huske at rense/skifte filter oftere og skifte olie oftere
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.640
Men ja kan se din pointe, og det er ikke altid det at være smart i en fart, er alt for smart
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.911
Det har ikke noget at gøre med hvad bilen vil gå på toppen at problemet opstår når vægten er den samme. Men med flere heste - hurtigere/flere accelerationer ofte, og bremser der ikke kan komme af med varmen og derfor ikke kan det som de kunne når bilen tog 8 sekunder fra 0-100, men nu pludselig kan på 6 sekunder.
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.603
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.603
Større bremser har også større masse som er kræver mere at køle, når først de er blevet lune
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.494
Alle vores biler tager luften fra gitteret via gummislanger til luftfilterkassen fra fabrikken af
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.911
Du tror simpelthen at større bremser er dårligere/det samme på en bil hvor der ikke ændres lufttilførsel? Det er jo direkte dumt.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.911
Ved kørsel på en snoet landevej vil den kraftigere motor kunne accelerere bilen op til en højere hastighed mellem svingene, og der skal dermed bremses oftere ned og fra højere hastighed.
En 2CV med 0-100 på 60 sekunder har bedre tid til at køle bremserne af end en bil der klarer 0-100 på 8 sekunder."
Værsgo - så kan det fandme ikke skæres bedre ud.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.092
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.911
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 812
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.998
Føring af luftfilter til tågelygte