564 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Føring af luftfilter til tågelygte Føring af luftfilter til tågelygte

Kan godt være jeg spørg dumt, men nu har jeg siddet og set flere at de fører deres åbenluftfilter helt ned til tågelygten på deres sænket biler, men er det egentligt godt ? Er det ikke bedre at fortrække at føre det lidt højere ? Tænker hvis man skulle ramme en vandpyt går det så ikke direkte ind i filteret ? Ved godt selve filteret burde afvise en del, men direkte at komme i kontakt med vand ? Nu tænker jeg på folk som har ført det sådan, at man ren faktisk kan stå og glo direkte ind på selve filteret, så det er helt åbent der nede

Bare en tanke jeg havde smiley

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føring af luftfilter til tågelygte
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
    #1   26. jan 2019 du har helt ret et filter skal beskyttes
    de fleste der sætter det lort på har en bil uden kræfter men de kan åbenbart godt li larm

• #2   26. jan 2019 Ideen i af du flytter luftfilgeret så langt væk fra det varme motorrum på en pumpet bil er skam fin nok. Der er så bare lige det at de fleste standard luft filter kasser allerede har et kold luft indtag et eller andet sted fra

• #3   26. jan 2019 Anders K ja det er jeg helt klar over smiley Ved også godt nogle standard luftfilter kasser trækker luft ind længere væk fra motoren, det er bare pointen i at smide et helt frit åbent filter helt ned til jorden nærmest som jeg ingen mening kan se smiley ville da være bange for at komme til at ramme en vandpyt

• #4   26. jan 2019 De som laver denne løsning kører jo ikke i regnvejr - eller det gør nogle idioter sikkert anno 2019.

Det er ofte de samme typer der gerne øger effekten på sin motor med 100% og kører videre med standard bremser der kun skiftes når de er helt nedslidte.

• #5   26. jan 2019 Så længe det ikke er selve filteret der sidder helt ude i front er det ok. Personligt ville jeg ikke lade hullet pege fremad, men det ofrer de nok for at se "fast and furious smart" ud

• #6   26. jan 2019 Thomas - Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige til det ang bremser. Om min MR2 kørte med den gamle 124hk, 145hk SC eller 400hk turbo, så ville den rende 5. gear ud - 240km/t

En motor dør altså ikke af lidt fugt og der er alligevel et stykke vej op igennem rørføring til filter smiley
    Tilgengæld bliver filteret hurtigt beskidt, og slipper mere skidt imellem, så man skal huske at rense/skifte filter oftere og skifte olie oftere smiley Det er i hvert fald min lille teori smiley

• #7   26. jan 2019 Hvor tit kører man i en vandpyt hvor tågelygten kommer under vand?

Men ja kan se din pointe, og det er ikke altid det at være smart i en fart, er alt for smart smiley

• #8   26. jan 2019 "Thomas - Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige til det ang bremser. Om min MR2 kørte med den gamle 124hk, 145hk SC eller 400hk turbo, så ville den rende 5. gear ud - 240km/t"

Det har ikke noget at gøre med hvad bilen vil gå på toppen at problemet opstår når vægten er den samme. Men med flere heste - hurtigere/flere accelerationer ofte, og bremser der ikke kan komme af med varmen og derfor ikke kan det som de kunne når bilen tog 8 sekunder fra 0-100, men nu pludselig kan på 6 sekunder.

• #9   26. jan 2019 Men det er jo kun relevant hvis man køre trackday eller okay, hvis man køre som en hjernedød ved hvert eneste lyskryds. Og større bremser er i øvrigt heller ikke løsningen på varme bremser, det er køling dertil smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#10   26. jan 2019 9 str bremser har str overflade og dermed str køleflade så jo str bremser køler bedre

• #11   26. jan 2019 Hvis der ingen køling er så er det jo fuldstændig ligegyldigt med overflade.
    Større bremser har også større masse som er kræver mere at køle, når først de er blevet lune smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#12   26. jan 2019 der er altid køling på bremser det sørger vindmodstanden jo for og str overflade giver str køleflade hvis du ikke kan se det ved jeg ikke rigtig hvordan du kan overbevises men det er nu heller ikke så vigtigt for mig god aften

• #13   26. jan 2019 Problemet er vel ikke bare vandpytter men vel også spøjst fra forankørende biler?
    Alle vores biler tager luften fra gitteret via gummislanger til luftfilterkassen fra fabrikken af

• #14   26. jan 2019 Johnny - vær nu logisk i stedet for at være på tværs.

Du tror simpelthen at større bremser er dårligere/det samme på en bil hvor der ikke ændres lufttilførsel? Det er jo direkte dumt.

• #15   26. jan 2019 "Begrundelsen for større bremser ved større effekt er simpelthen at der kan tilføres mere bevægelsesenergi pr. tidsenhed, og det skal bremserne kunne modsvare.

Ved kørsel på en snoet landevej vil den kraftigere motor kunne accelerere bilen op til en højere hastighed mellem svingene, og der skal dermed bremses oftere ned og fra højere hastighed.

En 2CV med 0-100 på 60 sekunder har bedre tid til at køle bremserne af end en bil der klarer 0-100 på 8 sekunder."

Værsgo - så kan det fandme ikke skæres bedre ud.

• #16   26. jan 2019 Øøøøh, handler det ikke om luftfilter? smiley

• #17   26. jan 2019 Jo Søren - men det er BG. En lille ekstra kommentar medfører store sidespring - det ved vi! smiley

• #18   27. jan 2019 Jeg havde et bmc filter på min sænket getz, med røret i tågelygten, havde nu ingen problemer med vand overhvodet. Filteret blev ikke engang vådt

• #19   27. jan 2019 nu er det ikke bare en rørføring til tågelygten jeg mener men selve filteret der nede. har fundet dette eksempel på billedet

profilbillede
Kommentér på:
Føring af luftfilter til tågelygte

Annonce