{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Golf 3 GTI 8v går fed {{forumTopicSubject}}

Hej. BG
jeg har en golf som går meget fed og ruller i tomgang.
tændrørene er helt sorte, og den ryger lidt sort, når jeg giver gas.
Jeg har renset tændrørene, og så kan den starte op, og gå okay i få minutter.

ting der er foretaget/ skiftet:
kompressionsmåling = ok
luftmassemåler skiftet
tændspole skiftet
tændrør skiftet
rotor skiftet (ikke dæksel)

min teori er 2 ting:
1: Den får så fed blanding, at tændrørene ikke kan tænde ordenligt, og derfor bliver de sorte.

2: Den tænder ikke korrekt, og derfor får jeg uforbrændt benzin i udstødningen.

Håber i kan hjælpe på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 3 GTI 8v går fed
  • #1   1. feb 2019 Du burde kunne mærke hvis der er nogle galt med tændingen.

• #2   1. feb 2019 Hvad med dine dyser har du tjekket at de er ok. og ikke hænger så motoren får alt for meget benzin. er det en bil der har stået stille længe ?. for vis Ja så kan det nemt være de dyser der har taget skade.

• #3   1. feb 2019 Jeg skulle måske skrive, den heller ikke køre optimal, den sætter ikke som sådan ud, men den bruger alt for meget benzin. Og trækker ikke som den burde.

• #4   1. feb 2019 okay så Det en der køre til hverdag. prøv at få tjekket dine dyse. Og tjek at din tandrem ikke er hoppet en tand. vis den er det kan det give lige netop det problem.

• #5   1. feb 2019 Freeway:
    Nej det har jeg ikke, kan jeg måle benzin retur i tomgang, og derved finde ud af om de hænger? Eller har du en anden god ide?

• #6   1. feb 2019 Ja du kan måle trykket på skinnen.mens den går i tomgang at det er ok.

• #7   1. feb 2019 Jeg fandt lige et anden forum, hvor der også blev nævnt tandrem, så det vil jeg prøve.
    Men vil jeg ikke kunne mærke et død område og et område, hvor den går rigtig godt? Det oplevede jeg på en starlet, hvor tandremmen var hoppet en tand.

• #8   1. feb 2019 Kan godt være, det er nemmest at tage dysen op, og i en cola flaske, så kan jeg også se, om tågen er rigtig.
    Tak for svar.

• #9   1. feb 2019 Nej det kan man ikke altid mærke på den måde. har set biler der gik ok når de fik gas mens de var hoppet en tand,og de brugte alle alt for meget benzin når det skete. har også set nogen der slet ikke kan starte vis den er hoppet en tand,og andre der ikke kunne gå i tomgang. så det svinger rigtig meget. Men få tjekke den ud om den står rigtig som det første. Og er den hoppet. Så sæt en ny tandrem på. da det ikke er godt at den har kunne det.

• #10   1. feb 2019 okay, ja det er hurtig at tjekke.
    Nej det er nok ikke meningen, den skal kunne det smiley

• #11   1. feb 2019 Ja det ville være en god idé og tjekket at dyse skinnen har det rigtige tryk. Og at din skinne returventil virker som den skal. Og at tandremmen står rigtig. de ting vil jeg tjekke først. Og at tændingen er ok og alt står rigtig der. Og så tjek alt er tæt ved indsugningen som slanger pakninger og det. smiley

• #12   1. feb 2019 jeg har også mistænkt vakuumslagen til trykregulatoren, som du siger, men så burde den bare gå fint ved fuld gas.

• #13   1. feb 2019 Har bøvlet lidt før med end to gangs regulator der fik den til at rulle i tomgang.. Har også vokset med falsk luft, hvordan er målingerne på tændkablerne? Kan være den ikke kan lave kraftig nok gnist eller at du bruger forkerte tændrør. (for kold eller varm.) har erfaret at min crossmaskine er ekstremt følsom over at få et forkert tændrør. Ved ikke om ECU måler over vandtempraturen men det kan også drille den hvis til at køre for fed.. Selvfølig kan tandrem stå forkert eller tænding kan stå forkert

• #14   1. feb 2019 tror ikke det er tomgangsregulatoren, da den heller ikke går godt ved mellemgas.. men falsk luft kunne sagtens være en mulighed :).. Ved du hvor meget modstand, der skal være i tændkablerne?

jeg kan godt følge dig i tændrørene på cross og scooter maskiner, men jeg har undersøgt dem jeg har i nu, og de ligner de originale, så tænker det er de rigtige.

tak for jeres svar, der er lidt at gå i gang med.

• #15   1. feb 2019 Kunne det tænkes at lambdasonden driller?

• Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 329
    #16   1. feb 2019 Prøv lige at tjekke slangen ned til vacumforstærker. De plejer at mørne også får den for fed blanding. Lille stykke som er bøjet. Min gjorde det samme.

Kommentér på:
Golf 3 GTI 8v går fed

Annonce