Peugeot 107 - Pruttede -> gik ud -> ville ikke starte - Desperat mand :( {{forumTopicSubject}}
Halløj.
Jeg sidder som en desperat mand med begrænsede midler, og en bil som er gået i stykker og nu står ved værkstedet på 16 dag.
Jeg kan mærke at pengepungen trykker og jeg ville derfor spørge lidt ind til hvad i har i tankerne kunne være et problem her.
Problem:
Der sker det at jeg er ude at køre, det går fint. Turen går via motorvej og indfaldsvej til et større center. Tykke mænd skal spise, så jeg vælger at lægge turen ind forbi mcdonalds drive in.
Midt i betalingsvinduet kan jeg høre at lyden ændre sig på motoren. Når jeg giver relativt få omdrejninger med speederen er det som om at udstødningen "prutter". Jeg kan dog køre videre og jeg synes dem stopper når jeg giver "mere gas". Jeg kommer videre igennem og den fortsætter. Trykker jeg blidt på speederen, "prutter" den omme bag i. "plub plub plub".
Og ganske rigtigt. Jeg får mine vare sætter igang, og DØD. Jeg prøver at tænde den igen, får den igang men den slukker umiddelbart lige bagefter (1-2 sekunder). Dette kan jeg gøre 2 gange.
Inden mine tanker faldt på min vejhjælp begynder jeg at fejl finde lidt. Da jeg ikke er ret bil kyndig er min viden begrænset. Men jeg ved dog hvordan jeg lytter på benzin pumpen, og den brummer som jeg mener den bør.
Mit nuværende værksted har fundet ud af det kan være en fejl på ledningsnettet. Men jeg ville gerne høre hvad i ville fejl finde på ? Jeg ved det kan være vanskeligt ud fra den tekst her, men jeg er ved at være en desperat mand.
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.576
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.901
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 107
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
feb 2018
Følger: 1 Svar: 24
feb 2019
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 18
Nu er C1, 107, Aygo samme bil, produceret på samme fabrik, og lavet af Toyota. Hvis vi kigger på benzin bilerne. Diesel bilerne er en PSA motor, men udover motoren har de ikke meget at gøre med PSA.
sep 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
#3 De skiftede tændrør men det virkede ikke.
#4 Gav informationen videre de sagde tændspolen var helt fin.
#5 Forstår heller ikke det tager så lang tid. Vil mene at computeren fortæller hvad der er galt?
#8 Håber de har gjort det.
Jeg har altid lært at man tjekker luft, benzin og timing først. Så jeg ved sgu ikke. Nu køre vi snart på 3 uge og høre ikke ret meget fra dem. Så må hellere få den ud på et autoriseret peugeot værksted istedet.
sep 2012
sep 2012
Der blev skiftet: Tændrør Krumtappositionssensor PSA TO, Krumtappos.Sensor (kender ikke forskellen på de to men der er betydentlig forskel i prisen)
Det var ikke sikkert at jeg havde brug for at få udskiftet ovenstående. Jeg har derfor ikke betalt for andet end tændrør.
16 X værkstedstimer.
Reperation af ledningsnet - Gammel reperation fra CAL i sin tid var vidst gået i sig selv
og det må have skadet flere dele af ledningsnettet.
I alt 9996,25 kr. Tak for kaf.
1
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.944
Der kan hurtigt løbe en masse tid, på at lave noget fra dårlig til godt, uden det er noget man kan se.
At bilen måske så ikke kan bære så dyr en rep er en anden sag.
Det desværre en af ulemperne ved nye billig biler, især hvis der er lavet noget fusk som bliver til lort.
Peugeot 107 - Pruttede -> gik ud -> ville ikke starte - Desperat mand :(