{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DSG 7
  • #1   11. feb 2019 Det der som sådan intet i vejen med teknisk. Men da jeg kan se du selv er klar over at du ikke sparer brændstof på den måde, så kan jeg ikke se hvorfor du ville gøre det. Om ikke andet slider du dine bremser hurtigere ned hurtigere uden motorbremsning. I sær ned af bakke.

  • #2   11. feb 2019 Hvis man triller i frigear mod et stop og får det korrekt timet, så sparer man da mere brændstof, end hvis man motorbremser. Så teoretisk kan det give god mening.

    I praksis vil man nok sjældent begynde at trille i frigear så tidligt, at det vil være en fordel. Men det er så en anden sag.

    Om en DSG gearkasse kan holde til det, ved jeg til gengæld ikke.


  • Sonny S
    Sonny S Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   11. feb 2019 Når du motorbremser, laver du fuel cut off = lukker for brændstof indsprøjtning. Og hvis du triller i frigear, ville den jo bruge brændstof til at holde motoren igen.

  • #4   11. feb 2019 Alle har jo en holdning til brændstoføkonmi ved at trille frigear eller motorbremse. Det gider jeg ikke blande i denne tråd, det er udelukkende teknisk om det skader en DSG gearkasse.

  • #5   11. feb 2019 Det er meget fint, at brændstoftilførslen lukkes, men til gengæld bremser man jo også. Det gør, at det samlet set er bedre at "betale" den smule, det koster at have motoren kørende, til gengæld for at trille meget længere. Det burde egentlig også give sig selv smiley

  • #6   11. feb 2019 DSG bruger 0 brændstof når du triller, også i D. Færdig bum. Der er vitterligt ingen grund til det andet end extra slid på bremser. Gør du det bare hvis du har lyst af en eller anden årsag, gearkassen får stadig olie ja og den går ikke i stykker.

  • #7   11. feb 2019 Det er ikke et argument, at den ikke bruger brændstof i D. For den mister jo samtidigt farten hurtigere - og derfor er det økonomisk set bedre at trille i frigear, da man så triller meget længere. Og det har jo intet med bremserne at gøre - det skal sammenlignes i to scenarier, hvor man ikke bruger bremser i nogle af dem.

    Men lige meget - jeg holder selv min i D, fordi det under alle omstændigheder er af meget lille betydning.


  • #8   11. feb 2019 Tak for det Anders. Der er såmænd en del at hente på at trille hvis man kører meget i kuperet terræn med trailer. Man triller let over dobbelt så langt med trailer. Det slider jo ikke på bremser, man bremser jo ikke før end man ellers ville gøre ved stop. En del lastbiler gør det selv når man benytter intelligent fartpilot.

  • #9   11. feb 2019 Hvis vores er i eco mode, så kobler den selv ud, hvis man slipper gassen, så noget må da spares, siden de har lavet det sådan. Den gør det ikke i D eller S. Det er dsg6 men skulle være det samme med dsg7kasserne hvis man har muligheden for driver mode.

    Men om den har godt af at blive sat i N under kørsel ved jeg ikke, men personligt har jeg det ikke godt med at rykke i gear vælgeren uden foden på bremsen, med mindre det er i S eller manuel.


  • #10   11. feb 2019 Så vidt jeg ved, frarådes det at man trækker en bil med DSG, selvom den er i neutral (frigear). Men der er vel forskel på at trække en bil flere km, og køre i frigear kortvarigt med mellemrum. Of det sker vel alligevel når man slipper speederen under nedbremsning (i Comfort mode).

    Jeg ville dog ikke gøre det bevidst....


  • #12   12. feb 2019 Der kan man se. Så gør min det nok også. Det er en S-tronic fra 2017.

    Når det så er sagt, så er det ikke brændstoføkonomi, der optager mig mest. Det er en meget lille del af de samlede omkostninger ved at have bil - i hvert fald den type biler, jeg kører i.


  • #14   12. feb 2019 Hvis du har drive select i din bil, så prøv at køre med Eco.. så laver den friløb ved speederslip.

Kommentér på:
DSG 7

Annonce